Ing. Martin Kukla

  • ANO 2011
  • Vysočina
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,19. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

27.09.2024 15:35:16 - Ballu

dálnička

Když jste proti zvyšování cen dálničních známek znamená to, že když budete ve vládě, tak se za vás o inflaci či jiným způsobem cena zvedat nebude? Víte, já ani nemám problém se zdražením, jako spíš s tím, že nechápu, za co platit víc? Proč je takový problém u nás mít dostatečnou a kvalitní dálniční síť, když jinde to jde?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

21.10.2024 7:49:16 - Ing. Martin Kukla
Dobrý den, děkuji Vám za dotaz.

Sice nejsem odborník na dopravní problematiku, ale pokusím se Vám odpovědět z mého osobního pohledu. Ano, pokud dostaneme důvěru voličů a budeme schopni sestavit po nadcházejících volbách vládu, budeme tuto inflační doložku revidovat. Dále nevidím jediný důvod k tomu, aby byla vybraná vozidla jakýmkoliv způsobem od poplatku osvobozována. Nenachází se zde žádná logická souvislost, tedy mezi nízkými emisemi a „používáním“ dálniční sítě.

Co se týče Vašeho posledního dotazu, tak zde je potřeba říci, že ani jedna z polistopadových vlád se v této oblasti příliš nevyznamenala. Za naší vládou jsou jasné činy, oprava D1 a mnoho připravených projektů.  Spíše posloucháme sdělení typu, že za to můžou vždy ty předchozí vlády, ale realita pak kopíruje nastavený trend. Přestože si úplně nepřeji mít zabetonovanou a vyasfaltovanou krajinu, chápu důležitost kvalitní silniční infrastruktury. Za prvé se domnívám, že strategicky je potřeba se zaměřit i na nákladní železniční dopravu, tzn. ulevit současné infrastruktuře částečným přesunutím nákladní dopravy na koleje. Za druhé bych si vytyčil jeden hlavní cíl, resp. zaměřit úsilí na jednu, případně dvě dálnice a ty se snažit dobudovat v maximální možné délce. Takto máme rozestavěno na mnoha místech a nikde ukončeno. Pozornost a zdroje jsou tříštěny a výsledek je pak nevalný. Za třetí úplně nerozumím tomu, jak je možné brzdit výstavbu mnoholetými obstrukcemi třetích stran. Buď máme nedostatečnou legislativu, která umožňuje toto lavírování a spekulace, nebo jsou nedůslední úředníci z ŘSD, případně jsou dálnice špatně projektovány a vedou místy, kudy skutečně vést neměly.