26.07.2020 15:27:52
Týdenní report z Jižního Města (20. - 26. 07. 2020)
Milí sousedé, dnes vám posílám fotku z výletu k říčce Kocábě. Možná vám na ní budu připadat trošku strhaný. To víte, můj syn si mě vzal tento víkend do parády a ujal se zdatně mého hubnoucího, běžeckého plánu a pěkně mě proháněl.
Než se jako vždy pustíme do toho, co se v uplynulém týdnu dělo na Jižním Městě, rád bych dodal pár slov k novinkám ohledně bezpečnostních opatření. Asi víte, že se nyní zavedla nová, protože roste počet případů. Chtěl bych vás poprosit. Buďte obezřetní. Dávejte pozor na svoje zdraví i zdraví svých sousedů a spoluobčanů. Nenechte se zmýlit, ještě to není úplně za námi. Dbejte prosím na hygienu, myjte si ruce, používejte desinfekci, udržujte rozestupy… Pokud možno, jezděte na dovolenou nebo výlety spíše po ČR. Alespoň tím podpoříme české podniky. :-) Když letos dokážeme být takto opatrní, přestože to může někomu připadat zbytečně moc, mnohem účinněji to celé překonáme a příští rok už bude všechno o dost lepší a jednodušší! Jen to musíme vydržet. Společně to jistě zvládneme.
Tak jo. Pojďme na uplynulý týden.
V pondělí jsme měli po třech týdnech poradu vedení a radu. A bylo toho požehnaně! Přes 30 tisků na poradě vedení a skoro 80 tisků na radě. Takže vezmu jen to nejpodstatnější. Nejdůležitější byl asi tisk, kde jsme našim nájemcům postiženým nouzovým stavem odpustili nájemné. Schválili jsme první várku slev na nájmu v nebytových prostorách za období nouzového stavu. Jedná se o podnikatele, které nouzový stav výrazně omezil v jejich činnosti a kteří si o slevu již požádali například skrze poradenské centrum pro podnikatele, které je v provozu od května.
Tato první vlna slev má hodnotu přes 200 tisíc Kč. Celkově je určena pro 12 našich nájemců. Jde o další ze série opatření, kterými se snažíme pomoct našim jihoměstským podnikatelům přežít tuto krizi. Kromě této slevy jsme na léto dali všem restauracím, kavárnám a podobným podnikům zdarma předzahrádky nebo jsme taky pro všechny podnikatele zřídili bezplatné poradenské centrum. Tam k dnešnímu dni přišlo pro radu bezmála 800 podnikatelů a živnostníků. Získali díky tomu přes 6,5 milionu Kč ze státních dotačních programů.
Snažíme se dělat vše pro to, aby všichni naši podnikatelé krizi přežili a pomohli znovu nastartovat běžný chod naší městské části. Pokud byste cokoliv potřebovali, měli dotaz nebo třeba nápad, co ještě bychom mohli pro vás udělat, určitě neváhejte a pište mi.
Dále jsme se připojili k projektu Portál Pražana. Rádi bychom se stali jednou z prvních městských částí, která začne s magistrátem a ministerstvem vnitra tento projekt rozvíjet. Chceme přes nový celostátní on-line systém nabídnout občanům třeba rezervaci času na úřadě. Nadále byste tak nemuseli dlouze čekat například na vydání občanky nebo podobně. Přes tento portál v budoucnu půjde také hradit různé poplatky, např. ten roční za pejska. O postupu a spuštění projektu i pro Prahu 11 vás budeme včas informovat.
Taky jsme schválili nová místa pro vybudování nabíječky pro elektromobily. Těch je po Praze a zvlášť u nás na jedenáctce stále velmi málo, což je škoda.
Vyslechli jsme si zástupkyni ředitelky a předsedkyni sdružení rodičů ze ZŠ Mendelova a řešili jsme s nimi další postup ohledně plánované komplexní rekonstrukce varny v této škole. Kolegové mi v pondělí uložili ještě několik úkolů a dotazů, na kterých intenzivně s kolegy pracujeme tak, abychom na další radě už konečně mohli rozhodnout.
U rekonstrukce výdejny Mikulova jsme museli přistoupit bohužel k vyloučení prvních 3 účastníků, kteří nesplnili zadávací podmínky. Tato zakázka se bohužel letos v létě nestihne, což je mi moc líto. Může za to více okolností - od chyb v projektu, přes covidový nouzový stav, kdy zakázka nabrala výrazný skluz, až po nekvalitně zpracované nabídky od stavebních firem ve výběrovém řízení. Uděláme s kolegy vše proto, abychom zakázku dotáhli a ještě letos podepsali smlouvy zajišťující realizaci na příští léto.
Na podnět kolegy radního Jana Stárka jsme schválili zřízení letní Fun zóny na tzv. “Radničním náměstí” na Hájích. Na místě vyrůstá zóna plná skvělých atrakcí pro děti, která bude na tomto místě celé léto. Zaskočte se tam podívat! :-)
V úterý jsem měl porady s mými odbory a také s ředitelem Jihoměstské majetkové, a.s. Řešíme teď hlavně následky covidu, odpouštění nájemného, individuální problémy s neplacením nájemného a podobně. Samozřejmě velké téma jsou probíhající investiční akce a opravy ve školských objektech nebo taky údržba zeleně.
Odpoledne jsem pak měl poradu s kolegou Martinem Sedeke za územní rozvoj. U některých projektů, které připravuje jeho odbor, potřebuje součinnost zase s odborem pro správu majetku kvůli řešení složitějších majetkových vztahů. Tak jsme si spolu sedli a vymysleli postup, jak řadu dalších věcí odblokovat. Jde například o stavbu parkovacího domu u Nové Sandry.
Pak byla ještě porada na magistrátu s náměstkem @Petr Hlaváček, který aktuálně přemýšlí nad tezemi, jak více systémově organizovat rozvoj v celé Praze a jak nastavit mechanismy, kterými by se řídily městské části, aby všechny postupovaly v rozvoji maximálně sladěně. Byla to podnětná, více než dvouhodinová diskuse, kde jsme se v mnoha věcech sice neshodli, ale aspoň jsme zajedno v tom, že rozvoj Prahy, krizi bydlení a problém s dopravou je třeba řešit koncepčně a dlouhodobě. Čeká nás ovšem ještě hodně diskusí a ladění, než bude něco konkrétního na stole.
Ve středu jsme měli koaliční jednání. Řešili jsme například, jak do budoucna nakládat s bytovým fondem, jeho údržbou a opravami bytů. Taky jsme se už zamýšleli nad rozpočtem na příští rok. Odpoledne jsem pak měl poradu s kolegy z TOP09 nad jimi plánovanými investičními akcemi. Připravují toho v kultuře a sportu celou řadu a tak jsme se snažili vymyslet, jak to zařídit, aby nevázla realizace na mých odborech.
Ve středu jsem vydal druhé pokračování mého pravidelného bytového okénka, ve kterém každý týden přináším zamyšlení nad pražskou bytovou krizí. Určitě víte, pokud mě sledujete, že toto téma vnímám jako dlouhodobě jeden z největších aktuálních problémů Prahy a chci ho systematicky řešit. Praze chybí přes 20 000 bytových jednotek a deficit se každým rokem zvyšuje. Kvůli koroně se navíc postupy stavebních úřadů razantně zpomalily. Například v květnu se snížil počet vydaných rozhodnutí o 47 % oproti předchozímu měsíci. O tom, co s tím může Praha dělat, budu dále psát zde i na blogu.
Ve čtvrtek jsem měl celé dopoledne schůzky. Řešil jsem s jednou prestižní klinikou starající se o handikepované děti možnosti nových prostor. Do současné provozovny na Praze 4 se už nevejdou a hledají nové možnosti.
Dále mě navštívila velmi sympatická paní, která připravuje vstup nadnárodního startupu do České republiky a chtěla ode mě v rámci podpory podnikání pár rad a nápadů. Rád jsem si s ní popovídal a určitě budu rád, když se mi ozvete i vy, pokud budete mít nějaký dotaz nebo vlastní projekt k diskusi.
Odpoledne jsem pak jezdil po Jižním Městě a řešil požadavky bytových domů a našich nájemců. Stavil jsem se například za panem Žabkou, předsedou SVJ Tererova 1551, kde řeší problém s dlouhodobě nepronajmutelnými nebytovými prostory. Pak jsem byl v několika našich objektech, kde nějakým způsobem vázne údržba. Řešili jsme třeba areál v Hrabákově, kde se kvůli chybě v papírování u nás na Jihoměstské majetkové teď nějakou dobu nesekalo. Štve mě, že nemám víc času na obchůzky po Jižním Městě. Kdykoli někam takhle vyrazím z kanceláře, tak vidím spousty drobností, které je potřeba zlepšit, a není to často ani těžké. Prosím buďte tak laskaví a posílejte mi fotky a informace z vašeho okolí s tím, co vás kde štve. Ať se o tom ví a můžeme to řešit. :)
V pátek jsme měli s panem starostou schůzku s ředitelem firmy Hochtief, který nám opravuje bývalou ubytovnu Sandra. Řešili jsme aktuální dění na stavbě a hlavně plán na nejbližší měsíce. Musíme dobře načasovat další etapu rekonstrukce tak, aby ideálně na stavbě nebyly žádné prostoje, které by jednu nebo druhou stranu zbytečně stály finance. Sandra směřuje dobrým směrem a dělá mi radost. V příštích týdnech o ní napíšu aktualizovaný nový článek i s fotkami, jak rekonstrukce postupuje. Zatím se můžete mrknout na oficiálně web. Tam lze i vyplnit formulář a vznést předběžný zájem o více informací k obsazování budovy. Rekonstrukce by měla být dokončena v druhé polovině příštího roku (2021).
Pak už jsem se věnoval jen vám, vašim dotazům a podnětům.
A to je pro dnešek vše, přeji nádherný zbytek neděle. Pokud jste na dovolené, tak klidnou dovolenou. Pokud jdete jako já zítra do práce, tak ať vám vyjde vše jak si přejete. Mějte krásné léto a těším se na vaše komentáře!!!
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout