Plán na sloučení obou škol a přesunutí výuky na Prahu 4 představila radní Irena Ropková společně s předsedou zastupitelského výboru pro vzdělávání Patrikem Nacherem (ANO) v květnu tohoto roku. Chystaná změna byla vedena snahou řešit neudržitelný stav související s nízkou naplněností školy, vysokými náklady na provoz prakticky prázdné budovy a současně nedostatečnými výsledky ze strany vedení školy při snaze situaci řešit.
„Po důkladném zvážení jsem se rozhodla plán prozatím odložit, a to i přesto, že si za důvody stojím a považuji jej za logické řešení, kterému se bohužel do budoucna nebude možné vyhnout, pokud by měl být zachován současný nevyhovující stav,“ uvedla radní Ropková s tím, že na provoz poloprázdné budovy vynakládá město každoročně přibližně tři miliony korun a dalšími dvěma miliony korun musí přispívat z rezerv na platy zaměstnanců, neboť příspěvek ze státního rozpočtu vzhledem k nízkému počtu žáků nedostačuje. Škola za uplynulých deset let přišla o dvě třetiny žáků.
Škola musí oslovit veřejnost
Školu nyní čeká náročný úkol zastavit úbytek žáků a oslovit širokou veřejnost s cílem popularizovat zeměměřický obor a nalákat nové zájemce o studium. „Zeměměřiči jsou žádanými odborníky na trhu práce, a to nejen ve veřejném sektoru. Je zapotřebí, aby škola více využívala možnosti propagace, více spolupracovala se základními školami a kromě toho oslovovala zájemce i na sociálních sítích a v médiích,“ uvedl předseda výboru pro vzdělávání Patrik Nacher.
Hlavní město poskytne v průběhu záchranného procesu škole maximální součinnost. „Jsme připraveni škole pomoci toto těžké období zvládnout. Pomůžeme škole nalézt vhodné nájemce, kteří zaplní prázdné prostory rozlehlé budovy, zprostředkujeme spolupráci s Institutem plánování a rozvoje a dalšími významnými městskými a státními institucemi a škole rovněž nabídneme k využití městský mobiliář pro účely propagace,“ vysvětluje radní Ropková. Podle ní by si také škola měla hlídat možnosti čerpání prostředků v grantových programech a také z prostředků strukturálních fondů Evropské unie. „Oceňuji, že vedení školy si uvědomuje, že stávající neuspokojivý stav je nutné do budoucna změnit, a že se do řešení situace chtějí zapojit i takové instituce, jako je Český úřad zeměměřický a katastrální nebo Zeměměřická komora.“ doplnila Ropková.
„Jsem rád, že jsme našli řešení této složité situaci – jak to udělat, aby se škola nemusela slučovat a stěhovat a zároveň, jak se chovat ekonomicky a hospodárně. Doufám a věřím, že to nastartuje aktivitu a motivaci všech zúčastněných jak ve škole, tak i kolem ní, aby se změnil trend zájmu studentů o tuto školu,“ uzavřel Patrik Nacher.