Klub středočeských zastupitelů TOP 09 a STAN vznik společné veřejné dopravy vítá. Současně ale odmítá postoj krajských radních, kteří opakovaně odmítají, aby v řídící radě integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje byli zastoupeni starostové středočeských měst, odborníci a zástupci opozice.
Středočeská města přispívají na veřejnou dopravu částkou 314 milionů korun z celkových nákladů 2,3 miliardy korun placených Středočeským krajem. Navíc právě starostové jsou těmi, kteří každodenní problémy spojené s dopravní obslužností svých občanů nejlépe znají. Klub zastupitelů proto na vedení kraje opakovaně apeluje, aby do Řídící rady byli přijati i zástupci měst a další odborníci. "Těžko věřím tomu, že radní nechtějí mezi své lidi přijmout zkušené starosty ani zástupce ze stran odborníků. Když jsme v září 2012 vznik Řídící rady iniciovali, naším cílem bylo, aby projekt společné integrované dopravy měl zaručené pokračování i v dalších volebních obdobích. Veřejná doprava musí být do budoucna chráněna před politiky typu exhejtmana Ratha, který v roce 2012 málem dosavadní systém dopravy zničil,“ říká Věra Kovářová. Tehdy se bezprostředně po zatčení Davida Ratha sešla Rada Středočeského kraje a výpovědi středočeským autobusovým dopravcům iniciované exhejtmanem Rathem v roce 2011 stáhla zpět. „Aby se taková situace nemohla opakovat, v Řídící radě by měli zasednout i zástupci opozice,“ dodává Kovářová.
Podle klubu zastupitelů TOP 09 a STAN je ve Středočeském kraji účast komunálních politiků na procesu více jak žádoucí. „Členy Řídící rady Metropolitní integrované dopravy musí být i další zástupci obcí s rozšířenou působností (ORP) Středočeského kraje. Tito zástupci by měli mít alespoň poradní hlas,“ upřesnila Věra Kovářová.