„Teď je čas ochránit české firmy,“ zní jedna z variací jejich kampaně. Nad onou vznešenou větou se tyčí obličej člověka, který nechává už třetím rokem koupat české firmy v nejdražší elektřině na kupní sílu v celé Evropě, znovu jim zavedl poplatky za obnovitelné zdroje, a ještě jim zvýšil daně.
„Teď je čas zpřísnit migrační pravidla,“ má zase na plakátu Fialova kolegyně paní Decroix. Výborně. Tak proč váš koaliční parťák a ministr vnitra zvedl v Lucemburku ruku pro kvóty na migranty a půlmilionové pokuty za každého nepřijatého migranta? Na Česko jste tím uvalili povinnost tyhle šílenosti překlopit do českých zákonů a taky se o to snažíte.
Kdybyste jen viděli, přátelé, jaká všechna témata si vzalo SPOLU ve své kampani do úst. Vezmu to jen heslovitě:
„Dostupné bydlení a podpora výstavby.“ Úžasná odvaha! Vždyť oni nejen dopustili kolaps stavebního řízení, ale doteď ho nebyli schopní napravit. Stavby stojí, byty se nekolaudují. Dosavadní škoda na českém hospodářství je zatím nějakých 45 miliard korun a my zcela právem podáváme trestní oznámení.
„Hospodářský růst a ekonomická prosperita.“ Píše parta, za jejíž vlády je růst 2,5krát menší, než mají Poláci.
„Moderní školství.“ Tak určitě. Ředitelé propouští školníky a berou učitelům odměny, aby měli na výplaty kuchařek. To zní velice moderně.
„Rozvoj venkova.“ No to jste ukázali právě tento týden, jak náš venkov rozvíjíte. Stanjura odmítl poslat obcím na severu Moravy peníze na opravy po povodních. Na podzim jim slíbil půl miliardy a teď ve čtvrtek se jim v dopise akorát vysmál. Další velký rozvoj venkova SPOLU zajistilo tím, že brutálně seřezalo rozpočet Ministerstva pro místní rozvoj, aby nebylo na chodníky a dětské skupiny.
„Zajistit efektivnější systém zdravotní péče pro všechny občany.“ Tím asi myslí zpoplatnění zdravotnictví, které se jejich ministr Válek pokusil procpat ve Sněmovně.
Jak vidíte, reklamní mágové SPOLU to mají těžké. Ať už vyplodí sebelepší větu na billboard, vždy je doběhne ta stejná věc. Jejich minulost.
Vy, přátelé, si užijte víkend.