Již při otevření terminálu v roce 2013 jsem upozornil na nezbytnost řešení dopravního napojení na komunikace vyšších tříd. Investice společnosti Metrans za účasti evropských fondů zachránila zaměstnanost v jednom z nejvýznamnějších železničních uzlů. Na druhé straně je potřeba výrazně přizpůsobit dopravní infrastrukturu, která nebyla konstruována na stávající zatížení. Proto jsme jako Pardubický kraj zařadili část úseku mezi žádosti o prostředky z Regionálního operačního programu, přičemž zbývalo vyřešit úsek pod třemi mosty pod železničním uzlem.
Dopisem ministra Ťoka máme záruku, že se podaří získat prostředky i na zbylou část komunikace, která se jevila jako mimořádně složitá kvůli komplikovaným vlastnickým vztahům. Stavba bude velmi náročná, jelikož bude vyžadovat přeložení koryta Semanínského potoka do prostoru vozovky, která bude položena o 60 centimetrů níže, než je současný stav. Budou se tak moci vyhnout dvě proti sobě jedoucí nákladní vozidla, což při současném stavu mostních objektů není možné,“ dodal Martin Netolický.
V souvislosti se stavbou se uskutečnilo několik jednání se zástupci Správy železniční a dopravní cesty, Lesů České republiky, ale také města Česká Třebová. Modernizace a rozšíření silnice se sestává ze tří vzájemně propojených staveb. Pod Správu železniční a dopravní cesty spadá úprava základové části železničních podjezdů, pod kterými zmíněná komunikace vede, Lesy České republiky zabezpečují úpravu přeložky potoka a Správa a údržba silnic Pardubického kraje pak samotnou modernizaci vozovky.