„Od samého počátku upozorňujeme na to, že tato rozsáhlá investice nebyla s předstihem komunikována s krajskou samosprávou a silnice v okolí nejsou na kamionovou dopravu stavěné. V rámci mnoha náročných jednání se nám v minulosti podařilo získat příslib bývalého vedení, že se společnost alespoň nějakou částkou na rekonstrukci silnic podílet bude. Vzhledem k negativnímu stanovisku německého vedení společnosti jsem chtěl znát aktuální postoj nového českého vedení. Zástupci společnosti souhlasí se zintenzivněním vzájemné komunikace mezi krajem a firmou, což považuji za otevření nového kola jednání o možné finanční spoluúčasti na rekonstrukci silnice přes Semanín. Již před časem se částkou dvou milionů korun zavázalo pomoci dnes již bývalé zastupitelstvo města Česká Třebová,“ řekl hejtman Netolický.
Ten zároveň upozornil, že příspěvek investora na rekonstrukci silniční sítě není ničím novým. „V Červené Vodě se nám například podařilo za 11 milionů zrekonstruovat 1,2 kilometru dlouhý úsek silnice třetí třídy za 11 milionů korun. Již před zahájením rekonstrukce dali místní investoři jasně najevo, že je pro ně tato silnice vzhledem k dalším rozvojovým plánům velmi důležitá. Obec Červená Voda proto tehdy poskytla dotaci ve výši 1,5 milionu korun a finančně se na rekonstrukci podíleli právě také místní podnikatelé,“ uvedl hejtman příklad z regionu.
Pardubický kraj již v lokalitě upravil dva úseky silnice III/35846. „První byla oprava objízdné trasy v délce jednoho kilometru v lokalitě Zádolky, druhou pak stejně dlouhý úsek nedaleko rybníku Hvězda. V závěru letošního roku byla zahájena modernizace silnice na průtahu Semanínem až po křižovatku se silnicí I/43 s ukončením přibližně 300 metrů před železničním přejezdem z důvodu dostupnosti městské skládky,“ sdělil hejtman Martin Netolický s tím, že v příštím roce by měla rekonstrukce pokračovat úsekem, který se nachází v intravilánu Semanína.