„Správa železniční a dopravní cesty má zpracovanou vizualizaci lávky, ale také protihlukových stěn, které mají ochránit obyvatele města před hlukem projíždějících lokomotiv. Jejich současná podoba mi přijde na první pohled velmi nešťastná, jelikož se jedná spíše o nevzhledný nezastřešený tunel, který neprodyšně oddělí dvě části města historicky protnutého železnicí. Jsem přesvědčený, že protihluková bariéra, která má výšku až pět metrů musí být navržena tak, aby nezastínila výhled občanů žijících podél trati. Jednou věcí je otázka hygienického posudku a druhou estetika,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že v prvním čtvrtletí je očekáváno veřejné slyšení k tomuto návrhu, aby měli samotní občané právo se vyjádřit. Rekonstrukce železničního uzlu se týká především železničního svršku a spodku a mění se spíše kolejově a technologicky, nástupiště zůstávají ve stávající poloze s minimálními změnami.
Česká Třebová přispěje na rekonstrukci zdevastované komunikace přes Semanín, dohodli se hejtman se starostou
Druhým tématem setkání byla rekonstrukce komunikace nedaleko logistického terminálu směrem na Semanín. „Po řadě jednání jsme dospěli s městem k dohodě, kdy na rekonstrukci silnice, která vede v bezprostřední blízkosti logistického terminálu přes Semanín a dále směrem k rybníku Hvězda, přispěje město Česká Třebová částkou dvou milionů korun tak, jak bylo v polovině loňského roku avizováno. Plánovaná rekonstrukce vychází z finančních prostředků, které máme k dispozici. Kromě prostředků z rozpočtu kraje a částky, kterou poskytne město, chceme přibližně 10 milionů korun získat od investora logistického terminálu,“ uvedl hejtman Martin Netolický.