kraje
Že vláda poprvé v historii přispěla na opravu krajské silnice zní na jednu stranu hezky. Ale jsou pak kraje vůbec nutné? Vy si stále stěžujete, jak vám vláda přidává agendu a na málo peněz. Nefungovalo to dříve, když kraje nebyly lépe? A nebo co vymyslet úplně jiný systém?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
28.08.2015 14:39:27 - JUDr. Michal Hašek
Do
vzniku krajů v roce 2000 existovala pouze státní a pak už jen okresní
úroveň veřejné správy. Kraje rozhodně znamenají pokrok. Bohužel krajům byly
předány v roce 2001 silnice II. a III. tříd s mnohamiliardovým vnitřním
dluhem, a letošní podpora ze Státního fondu
dopravní infrastruktury byla první finanční injekcí ze strany státu za
uplynulých patnáct let. Bohužel před několika dny oznámil ministr Ťok, že v příštím roce kraje
nedostanou ani korunu od státu na rekonstrukce krajských silnic. Je to velmi
smutná zpráva. Je mi líto, že dva ministři za ANO - dopravy Ťok a financí Babiš
- nepodporují v krajích více kvalitních a opravených silnic v příštím roce.
Kraje se v této věci obrátí na celou vládní koalici při příští schůzi vlády s
hejtmany, kde budeme znovu usilovat alespoň o 3 miliardy korun na opravy
krajských silnic, na kterých je v ČR prováděna většina dopravních výkonů,
bohužel na rozdíl od státu bez jediného halíře z daní (spotřební z PHM či
silniční) účelově určeného právě na silnice.