JUDr. Michal Hašek

  • PRO
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,31. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

17.08.2015 12:35:03 - sindy

kraje

Že vláda poprvé v historii přispěla na opravu krajské silnice zní na jednu stranu hezky. Ale jsou pak kraje vůbec nutné? Vy si stále stěžujete, jak vám vláda přidává agendu a na málo peněz. Nefungovalo to dříve, když kraje nebyly lépe? A nebo co vymyslet úplně jiný systém?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

28.08.2015 14:39:27 - JUDr. Michal Hašek
Do vzniku krajů v roce 2000 existovala pouze státní a pak už jen okresní úroveň veřejné správy. Kraje rozhodně znamenají pokrok. Bohužel krajům byly předány v roce 2001 silnice II. a III. tříd s mnohamiliardovým vnitřním dluhem, a letošní podpora ze Státního fondu dopravní infrastruktury byla první finanční injekcí ze strany státu za uplynulých patnáct let. Bohužel před několika dny oznámil ministr Ťok, že v příštím roce kraje nedostanou ani korunu od státu na rekonstrukce krajských silnic. Je to velmi smutná zpráva. Je mi líto, že dva ministři za ANO - dopravy Ťok a financí Babiš - nepodporují v krajích více kvalitních a opravených silnic v příštím roce. Kraje se v této věci obrátí na celou vládní koalici při příští schůzi vlády s hejtmany, kde budeme znovu usilovat alespoň o 3 miliardy korun na opravy krajských silnic, na kterých je v ČR prováděna většina dopravních výkonů, bohužel na rozdíl od státu bez jediného halíře z daní (spotřební z PHM či silniční) účelově určeného právě na silnice.