Odborové sdružení Čech, Moravy a Slezska výrazně působí v oblasti autobusové dopravy. Přesto Českomoravskou odborovou konfederací a zejména Odborovým svazem dopravy je trvale vedena snaha vyloučit naše odborové sdružení z naléhavých a významných jednání o mzdách řidičů. Za zcela bezprecedentní považujeme neupřímné jednání OSD a ČMKS o navýšení mezd řidičů, na kterém výrazně ustoupili z požadované výše jejich mezd ze 130,- Kč na hodinu, při zápočtu všech příplatků, na 85,- Kč na hodinu.
Připadá nám nesprávné, když některé odborové svazy, mimo jiné OSD, zneužívají řidiče autobusů, jejich tíživé mzdové situace a pracovních podmínek, v tlaku na krajské samosprávy. Odbory by měly především vyjednávat mzdové podmínky se svými zaměstnavateli, tj. těmi, kteří nabírají řidiče do pracovních vztahů, na dobu určitou či neurčitou, za jasných mzdových podmínek a rovněž jim vyplácejí mzdu. Je zcela jednoznačně vinou přepravních firem (např. BUS_LINE), že ve vztahu k obecním a krajským samosprávám, v zájmu získat zakázku, podhodnocují své nabídky a pak nejsou schopny dostát svým vlastním mzdovým závazkům vůči řidičům, s nimiž mají pracovně právní vztah, s nimiž mají pracovní smlouvu a vyplácejí jim mzdu.
Odborové sdružení Čech, Moravy a Slezska stojí jednoznačně na straně řidičů autobusů, trolejbusů, tramvají a má za to, že je třeba především vyvinout tlak - i formou stávky - proti jejich zaměstnavatelům, kteří je zneužívají pro své soukromovlastnické zájmy a svůj osobní zisk.
Vyzýváme ostatní odborové organizace působící v dopravě, jejich členy, řidiče, aby nepodlehli lacinému triku. Rovněž důrazně trváme na skutečnosti, že vláda musí dostát svým závazkům a valorizace obsažená v nařízení vlády musí být vyšší a musí být vládou zaručena. Nikoliv krajskými samosprávami. Připojujeme se k výstražné stávce vůči zaměstnavatelům. Vyzýváme všechny naše organizace, aby tyto protesty a stávku dle svých možností, např. i prohlášením, podpořily.