S názorem většiny se shoduje i předseda poslaneckého klubu Věcí veřejných Vít Bárta. „Stojím za zachováním stávající zákonné úpravy. Protože novela vychází z německého modelu, nedomnívám se, že by čeští policisté měli mít problémy s výkladem zákona a obhájením svého postupu při pokutování. Nemyslím si, že by čeští policisté byli v těchto případech méně obratní než jejich západnější kolegové,“ konstatoval bývalý ministr dopravy. „Podoba zákona byla vytvářena i s ohledem na ty, kteří v průběhu zimy tak často nejezdí. Například si dokážu představit situaci, kdy bychom lidem v odlehlých oblastech, vyrážejícím v zimě cíleně během příznivějšího počasí například na nákupy, nařídili povinně užívat zimní pneumatiky. Vedlo by to jen k neúměrnému zvýšení nákladů domácností. Domnívám se, že v této otázce je třeba zaujímat liberálnější postoj, který je i výrazem sociální citlivosti. Není nutné lidem dávat další příkazy, a to zvláště tehdy, nemají-li skutečné opodstatnění.“
Stejný názor sdílí i poslanec Věcí veřejných Jiří Rusnok. „Současnou úpravu považuji za krok správným směrem, který přispěje k větší bezpečnosti na našich silnicích. Věřím, že již nyní je drtivá většina všech každodenně využívaných automobilů vybavena zimními pneumatikami. Současně navrhuji, aby po skončení zimního období byla dopravní situace statisticky vyhodnocena a teprve na základě těchto zjištění byla případně stávající úprava zpřísněna,“ uvedl.
Naopak na stranu příznivců přísnějšího zákona se postavil ministr dopravy Pavel Dobeš. „U stávající právní úpravy může při výkladu docházet k problémům. Někteří řidiči se určitě mohou vymlouvat na to, že při jejich výjezdu bylo pěkné počasí a tedy nemohli předpokládat, že v průběhu jízdy dojde k jeho zhoršení,“ vysvětlil ministr. „Zavedení povinného použití zimních pneumatik od 1. 11. do 31. 3. bez výjimek by především v přechodných obdobích mohlo zabránit vážným dopravním nehodám, které mohou mít příčinu ve špatném odhadu povětrnostní situace.“