Zlatá řepková žíla jako příměs k pohonným hmotám se zakalila. Minulý rok totiž Evropská unie zjistila, že to není dost ekologické a povinnost zrušila. Míchání řepky do biopaliv tedy zvoní hrana i u nás a Andrej Babiš to slyší. Jeho Agrofert se chystá na konec podpory biopaliv, ale nebyl by to Babiš, aby v nové situaci něco „bombového“ nevykouzlil. Přichází se zázračným řepkovým olejem.
Skupina Agrofert na českých polích začíná pěstovat speciální odrůdu řepky. Spolupracuje s firmou Monsanto, která s ní přišla už v roce 2010. Pro velkopodnikatele nový plán s novou řepkou znamená možnost dalšího využití kapacity lovosického zpracovatele řepky Preol, který patří do Babišova impéria, i po skončení legislativní podpory biopaliv. Projekt je na samém počátku, značku oleje si Agrofert zaregistroval teprve v říjnu loňského roku a první vzorky se tak nyní pomalu dostávají na trh. Smaží na něm i Andrej Babiš?
Problém je totiž v tom, že pro výrobu řepkového oleje Babišova skupina pěstuje geneticky modifikovanou odrůdu řepky olejné a firmě Monsanto i Agrofertu budou občané sloužit asi jako pokusní králíci dosud neprozkoumaných účinků geneticky modifikovaných potravin? Kromě toho řepka výrazně znehodnocuje zemědělskou půdu, a proto se musí obměňovat osevné plochy každý rok. Což se ale dnes v naprosté většině neděje, půda je oslabená, vyčerpaná a napůl otrávená. Letos se výměra zemědělské půdy, na které se bude pěstovat řepka Agrofertem, navýší na 20 tisíc hektarů. Dá se očekávat, že vše, co z řepky vypadne, a to i v budoucnu z té GMO, skončí v živočišné vertikále - prase, kuře, skot.
Právě v těchto dnech a letech je genetické znečištění je mnohem vážnější hrozbou pro náš svět a naši zem. Vědci vyzvali světové velmoci, aby přehodnotily budoucnost zemědělství a hledaly spíše trvalou udržitelnost než korporátní zisky. Proto vznikla petice za zavedení národní značky "Bez GMO" - GM-free.
Nenechme se mýlit řečmi předvolební kampaně, jediným cílem Andreje Babiše je ovládnou ministerstvo zemědělství a tyto plodiny nám servírovat každý den na náš stůl. Zavedení značky GM-Free je to nejjednodušší. Ať si spotřebitel vybere, co chce nebo nechce požívat!
Budeme v podpoře této iniciativy pokračovat a shánět podpisy nejen v elektronické ale i tištěné podobě.
Petici ve formátu PDF naleznete ZDE.
Petici v elektronické podobě naleznete ZDE.