Stavební práce na spojnici Prahy s Českými Budějovicemi a Rakouskem stojí kvůli soudním třenicím trojice obcí s Krajským úřadem a dokončení dálnice se tak protáhne nejspíš až do roku 2023.
„Jeden soukromník a tři středočeské obce proti stavbě začali protestovat s odůvodněním, že dojde k obětování turisticky vyhledávané lokality. Obce podaly žalobu na Středočeský kraj, který podle nich dostatečně nevyhodnotil dopad stavby na životní prostředí. Fakt, že nová dálnice uleví ostatním komunikacím, což zlepší životní prostředí velké části regionu, ignorují. Navíc dodnes chybějící spojnice s Lincem je ovšem alfou a omegou rozvoje i Středočeského kraje.,“ komentuje Doležal skutečnost, že dokončení D3 je kvůli těmto obstrukcím v nedohlednu.
O nutnosti dálnice D3se mluví už od roku 1980, tedy celých 33 let. Vloni ministerstvo životního prostředí konečně vybralo západní trasu přes Posázaví. Podle odborníků na dopravu pro ni hovořil mimo jiné fakt, že by se dotkla malého počtu vesnic, ale i tato varianta představuje obrovský problém. Obec Tisem by se totiž ocitla pod dálnicí umístěné na nadzemních pilotech a obává se, že západní větry proudící od této dopravní tepny by zhoršily životní prostředí v obci a dálnice by přerušila jediný zdroj pitné vody.
„Kvůli těmto výhradám budeme možná dalších mnoho let na dálnici čekat. Soud dal obcím v létě za pravdu, ale kraj se chce proti jeho rozhodnutí bránit kasační stížností. Skutečnost, že práce na D3 v důsledku toho stojí, a dokončení dálnice se posune o další roky, vyjde nás, jako daňové poplatníky, na nemalé peníze a odkládá se i další rozvoj regionu, který by dostavba znamenala,“ míní Doležal.