ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,38. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

30.01.2011 10:30:11

Autobusová doprava musí být zajištěna

Autobusová doprava musí být zajištěna

Tisková zpráva klubu zastupitelů KSČM ve Středočeském kraji k návrhu na omezení autobusové dopravy.

Zdůrazňujeme, že zabezpečení základní dopravní obslužnosti na silnici zůstává pro zastupitele KSČM ve Středočeském kraji prioritou, a proto budeme všemožně podporovat hledání možností, jak tuto oblast finančně posílit. Cestu však nevidíme ve zrušení bezplatného žákovského jízdného, jak navrhuje ODS, považujeme to za krok zpět.

Připomínáme, že jsme již 14. ledna letošního roku předali hejtmanovi Středočeského kraje Davidu Rathovi dopis, ve kterém jsme se kriticky vyjádřili k záměru vedení kraje v rámci úspor podstatně snížit rozsah základní dopravní obslužnosti na silnici a k postupu krajského úřadu při prosazování tohoto záměru. Upozornili jsme na to, že návrhy předložené obcím se z velké části týkají i spojů, které žáci a studenti využívají k cestě do školy, spojů, které jsou z více než 50 procent využívané a nejsou prodělečné, a spojů, kterými cestují naši občané do zaměstnání. Současně jsme si vyžádali podrobnější informace, včetně zprávy o vyřízení připomínek starostů dotčených obcí. Doporučili jsme rovněž, aby se termín případné redukce základní dopravní obslužnosti v kraji vzhledem k šíři nevyjasněných problémů odložil.

Na základě toho bylo ve sporných případech rušení autobusových spojů (neobjednání základní dopravní obslužnosti) pozastaveno a situace se bude během dalších dvou měsíců, jak nám bylo přislíbeno, odpovědně řešit.

Klub KSČM v té souvislosti podporuje i navrhované převedení linek Pražské integrované dopravy (PID) na území Středočeského kraje do systému Středočeské integrované dopravy (SID) s předpokládaným termínem realizace k 11. prosinci letošního roku. Jde o to vytvořit na území Středočeského kraje pouze jeden tarif – tarif SID. Tím by se ušetřily souběžné úseky a došlo by k další úspoře financí.

Cestující by mohl v případě vlastnictví jednoho kuponu využít všechny linky projíždějící jedním místem. Nyní cestující může využít pouze jeden z obou systémů. Má tím omezené možnosti výběru autobusových spojů. Argumentem hovořícím pro toto řešení je pro nás i skutečnost, že SID má průhlednější systém financování.

Jiřina FIALOVÁ, předsedkyně klubu zastupitelů KSČM a Ivan CINKA, místopředseda Výboru pro dopravu Zastupitelstva Středočeského kraje

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama