ČSLA měla na každých 27 BVP OT 70 jedno štábní vozidlo.
Připadá mi to, jako když má vietnamská večerka z Horní dolní generální ředitelství ve Světovém obchodním centru.
To ,že BVP Pandur byla zakoupena za velice podivných okolností je veřejně známo, ale že v praxi jsou shledána jako jiná a méně dokonalá než bylo deklarováno daňovým poplatníkům, je spíše zatajováno. BVP Pandur je obojživelné vozidlo, ale pro misi v Afganistánu musela být tato vozidla opatřena dodatečným pancéřováním. Tím bohužel ztratila schopnost plavat a překročila váhové limity pro leteckou přepravu. Nepancéřovaná věž se dá snadno vyřadit střelbou z pěchotních zbraní. Pandur je kolové vozidlo a bez dvou kol je nepojízdné a to u pneumatik není velký problém. Po znehybnění věže, na rozdíl od BVP OT 70 nemá díky absenci střílen schopnost aktivní obrany.
V ZTS Dětva bylo vyrobeno 17.295 ks BVP OT 70 ,které jsou dodnes nadčasové a obávané stroje a bojují i dnes v původních verzích 1 a 2. Byly vypracovány projekty na modernizaci těchto zbraní a jejich vyzbrojení novými systémy za cenu asi 1/3 ceny Pandurů.
Doufal jsem , že ANO jako strana, která před volbami do PS slibovala úspory a zdravý rozum začne šetřit a přemýšlet.
Bohužel i tam jsou různí Bartáci a Dalíci, co nemají ještě dost nasušíno a potřebují své provize.