„Nejedná se o plošné „škrtání“ pracovních míst, u každé rušené pozice bylo pečlivě vyhodnoceno, zda je i nadále potřebná s ohledem na náplň pracovní činnosti, možnosti daného odboru a ostatních úředníků,“ uvádí ředitel Glaser podle něhož vedení krajského úřadu průběžně zjednodušuje své vnitřní postupy a pravidla tak, aby mohl zacílit maximum svého úsilí na klienty veřejné správy, tedy občany Jihočeského kraje, a aktivně řešit jejich problémy.
„Jsme si vědomi toho, že našim prvořadým cílem je služba občanům,“ dodává ředitel a ubezpečuje, že v žádném případě nedojde k omezení stávajících služeb, protože práci dosavadních úředníků převezmou stávající zaměstnanci. Jihočeský kraj se bude rovněž aktivně ucházet o dotace z různých dotačních programů, které by měly dále pomoci vyšší efektivitě práce, zejména zapojením robotického zpracování mnoha agend (RPA), v nichž jsou vykonávány opakované administrativní činnosti a které představují značnou administrativní zátěž.
Jen na platech zaměstnanců tak kraj v příštím roce ušetří deset milionů korun. S úsporami za minulý rok se jedná oproti roku 2020 o úsporu na provozních nákladech krajského úřadu zhruba 30 milionů korun.
Podle hejtmana Jihočeského kraje Martina Kuby je takový krok jediný možný. „V současné době, kdy budou mnohé rodiny postiženy extrémním nárůstem nákladů na bydlení a energie, stejně tak státní a veřejné rozpočty, je důležité hledat mimo jiné úspory ve vlastním provozu krajského úřadu,“ zdůrazňuje Kuba, který plánuje použít uspořené prostředky právě na pomoc rodinám zasaženým nárůstem nákladů na základní životní potřeby.