Nové směrnice EU
Četl jsem o nějakých nových směrnicích EU. Mám na mysli alternativním řešení sporů (ADR) a nařízení o řešení spotřebitelských sporů na internetu (ODR). Zaujala mě především ta druhá. Mohu se zeptat, kde si mohu příslušný formulář k podání stížnosti opatřit? A stížnost mohu také vyplnit v českém jazyce a bude mi v něm odpovězeno? Kým
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
V praxi bude tzv. ODR platforma fungovat tak, že spotřebitelé, kteří se setkají s problémy při nákupu přes internet, budou moci podat stížnost prostřednictvím této platformy, a to v jazyce, který si sami zvolí. Platforma oznámí dotyčnému obchodníkovi, že je proti němu podána stížnost. Spotřebitel a obchodník se následně dohodnou, na který subjekt alternativního řešení sporů se k vyřešení dané záležitosti obrátí. Po jejich dohodě obdrží zvolený subjekt prostřednictvím platformy informace týkající se sporu.
Členským státům momentálně běží lhůta, během které musí směrnici i nařízení provést do svých vnitrostátních právních předpisů. K tomu musí dojít do poloviny roku 2015, platforma pro online řešení sporů bude zprovozněna do šesti měsíců po uplynutí lhůty pro provedení do vnitrostátního práva, tzn. ještě o půl roku později.