"Nás toto téma samozřejmě zajímá. My chceme, aby město bylo šetrné k životnímu prostředí, ale jsem zastáncem toho, že takové věci se musí připravit, musí být reálné, rozumné a postupné. Nemůžeme říkat, že se k něčemu zavážeme, pokud si nejsme úplně jistí, že budeme schopní to vůbec splnit. Zavázat se k něčemu je hezké gesto, které se možná může líbit veřejnosti, ale pokud se to neplní, tak je to bez jakéhokoliv účinku a životnímu prostředí to nepomůže," řekl primátor Raduan Nwelati.
Náměstek primátora Jiří Bouška také připomenul, že město již řadu reálných kroků ve prospěch životního prostředí ve městě provedlo a další chystá. Patří k tomu postupná výměna autobusů MHD za nová vozidla na CNG, výstavba cyklostezek a projekt sdílených kol i například vytvoření zelené střechy na novostavbě loděnice na Krásné louce. Město také připravuje projekty na zadržení vody v krajině. Již letos vybudovalo nové parkoviště na severním sídlišti u bývalého Bunkru, kde voda z povrchu nemizí v kanalizační síti, ale ve speciálních vsakovacích jímkách. Z nich bude do budoucna možné vodu využívat například pro zalévání zeleně v okolí. Řada dalších projektů se chystá do budoucna.
Město také ve spolupráci s dalšími partnery připravuje plán udržitelné mobility v Mladé Boleslavi a další studie i ve spolupráci se Škodou Auto v oblasti životního prostředí. Právě na základě těchto precizních podkladů se bude bude vedení města a zastupitelé moci fundovaněji rozhodnout o konkrétních opatřeních.