Vezmeme-li v úvahu, že Česká pošta je často vlastně jediným zástupcem českého státu v těchto obcích, tak by původně navrhované rušení 1/3 poboček, ohrozilo na tomto území státní správu. Jsem ráda, že současná vláda od těchto nebezpečných experimentů minulých let upustila.
Navíc Česká pošta je jedním z největších domácích zaměstnavatelů, vlastní kolem 3 200 poboček a pracuje pro ni 32 tisíc lidí. Skutečnost, že je třetina jejích poboček ztrátová a ztráta se pohybuje kolem 2,4 miliard Kč napovídá , že Česká pošta potřebuje novou koncepci, která najde rozumné úspory a hlavně nové aktivity například vytvořením banky pod státní kontrolou.
S ohledem na význam pošty pro venkovský život se domnívám, že pokusy o transformaci České pošty na akciovou společnost a zejména vstup soukromých investorů nejsou vhodné. Cestu vidím v udržení stávající sítě České pošty formou státního příspěvku, stejně jako se podporuje i místní doprava.
Česká pošta by se měla stát společností, která poskytuje prospěšné služby ve veřejném zájmu a za tyto služby by ji náležel státní příspěvek. Inspirovat bychom se mohli v sousedním Slovensku nebo ve Francii. Nová koncepce by také měla obsahovat zvýšení platů doručovatelům a řadovým pracovníkům, jejíž mzdy jsou již dlouhou dobu podhodnocené.
Česká pošta je důležitá instituce, která má svou tradici, historii a symboliku. Státní Československá pošta vznikla v roce 1925 a první československé známky se objevily již v prosinci 1918 jako symbol naší státnosti.
Neznamenal by přechod České pošty do soukromých rukou i jistou ztrátu české státnosti?