Je podle vás problém sutečně v přijmačkách nebo středních školách maturitách?
Podle mě je hlavní problém už na základních školách. Možná by se měla změnit výuka zde. Ale nemyslím, že by o tom měli rozhodovat kraje. Nemáte k tomu snad ani mandát. Nebo jo? A druhá věc, já si nemyslím, že jsou na tom studenti se znalostmi tak zle. Že neuspěli u maturit ještě nic neznamená. A myslím, že to renomé ČR nepřispívá, když věčně slyšíme, jak jsou studenti nevzdělaní.
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
děkuji za názor, jsem s Vámi zajedno v tom, že problém s úrovní středního školství začíná už na základních školách. Právě tam by jednak žáci měli získávat představu o tom, jaké jsou možnosti jejich budoucího uplatnění nejenom v našem regionu, co požadují zaměstnavatelé, jaká je skutečnost pracovního trhu. Co se týče vzdělávání, zavedením cut-off score bychom podstatně zvýšili motivaci žáků především druhého stupně k přípravě na přijímací řízení, což bereme jako samozřejmou součást výuky. Máte nicméně pravdu, že kraje nemají kompetenci měnit systém vzdělávání, provádět potřebné kroky k jeho zlepšení, to je úkol ministerstva školství! Ovšem v okamžiku, kdy vidíme, že se ministr i přes výzvy celostátní tripartity a Asociace krajů ČR k žádným zásadním opatřením nechystá, snažíme se my hejtmani aspoň návrhem na zavedení cut-off score na státních i soukromých středních školách postupně stav školství, který je pro nás nepřijatelný, změnit. Jsem ráda, že jsem debatu o úrovni školství rozhýbala a snad se dočkáme také od ministra nějakého návrhu, opatření, které přinese zlepšení kvality vzdělávání obecně. Protože neúspěch studentů u maturit je alarmující. A my chceme zabránit tomu, aby se na střední školy dostávali studenti, kteří nemají studijní předpoklady, často je obor nezajímá, k maturitě ani nedojdou, nebo ji nezvládnou.