Nedovedu si představit, jak bychom zdůvodnili učitelům, že si nevážíme jejich mnohaletého úsilí, spousty obětovaného času na tento státní záměr. O vynaložených finančních prostředcích ani nemluvě.
Je třeba odstranit možné chyby v logistice, vyladit obsahové sporné body. O tom je třeba diskutovat a já se urychleně sejdu s učiteli, kteří mají věcné výhrady. Je třeba shromáždit všechny argumenty a pak do konce prázdnin rozhodnout: Jdeme do toho nebo odložíme o rok tento projekt .
2. Navýšení mzdových objemů do školství o 6,1 mld. Kč. To je výborná zpráva v době , kdy v rozpočtové sféře jsou platy zmraženy na tři roky. Rodící se koalice jasně deklaruje, že učitelé jsou skutečně prioritou.
V první fázi jsou peníze určeny na posílení platů mladých učitelů do minimální mzdy 20 tisíc (bez osobního ohodnocení), tedy dorovnání tarifů v jednotlivých stupních pro kvalifikované učitele. Jedná se přibližně o 35 tisíc učitelů. Součástí toho uvažuji o náborovém příspěvku pro nastupující učitele. Je třeba přívést do škol mladé , kvalifikované učitele. Pokud to nedokážeme, tak do 10 let odejde ze škol silná skupina dobrých a kvalifikovaných učitelů, kteří nestihnou předat zkušenosti svým nástupcům. To je snad největší hrozba českého školství.
Ve druhé fázi dostanou přidáno učitelé do nenárokové složky platu a to celkem 4 mld. za zavedení nutných reforem ve školství. Srovnávacích zkoušek na ZŠ a státních maturit na SŠ. Je třeba nastavit standart vědomostí, znalostí a kompetencí u žáků a studentů. Stejně tak je třeba klást důraz na přidanou hodnotu školy, tedy ohodnotit, jak dokáže pracovat s dětmi, které jsou handicapované. Tato opatření pomohou zastavit klesající úroveň výuky v našich školách a pomohou našim dětem k větší konkurenceschopnosti uvnitř EU.