Mgr. Marek Výborný

  • KDU-ČSL
  • ministr zemědělství
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,52. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

06.03.2021 16:27:00

Premiér už zase mluví do toho, čemu vůbec nerozumí

Premiér už zase mluví do toho, čemu vůbec nerozumí

Komentář na facebookovém profilu k návrhu premiéra Babiše na úřední maturitu

 Na první pohled líbivý nápad Andreje Babiše na úřední maturitu je další ukázkou nekompetentnosti premiéra. Jak je možné, že tyto hurá nápady nejsou prezentovány v souladu se stanoviskem Ministerstva školství? Je možné toto vystřelit jen na základě mailů žáků a studentů? Chápu, že některým by se toto možná líbilo, ale pojďme si říci, co by to fakticky znamenalo.

Obecně by to bylo vůči studentům velmi nespravedlivé. Žáci se dlouhodobě a pod vedením svých učitelů připravují distanční formou na maturity a teď by se dozvěděli, že dostanou něco úředně? Jejich úsilí a odpovědná příprava tak padne vniveč? A výsledek bude podle průměru z vysvědčení, která již nemohou nijak ovlivnit, jsou prostě daná a před třemi lety nikdo nemohl tušit, že přijde COVID a že známka z 1. ročníku bude mít vliv na mé maturitní vysvědčení... Současně by takové maturitní vysvědčení bylo zcela neporovnatelné s vysvědčeními předchozích i následujících ročníků. Prostě bychom tu založili nerovnost ve vzdělávání a to je podle mého názoru krok zcela špatným směrem.

Co tedy teď? Na prvním místě by maturity a závěrečné zkoušky měli řešit odborníci a ne hloupě a populisticky Andrej Babiš (na podzim jsou volby - ač jsem přesvědčen, že studenti nejsou blbci a úřední maturita nefunguje jako kobliha...). Tedy ať v tomto smyslu jedná ministr školství a to po konzultacích z odbornými asociacemi (CZESHA, AŘG a další). Určitě je na místě hledat úpravy maturitního modelu, řešit otázku posunu termínů, organizace zkoušek atd. Je potřebné a nutné hledat vstřícná řešení a možné výjimky pro žáky zdravotnických škol, kteří byli nasazeni v nemocnicích. Je nutné hledat řešení pro praktické části zkoušek na odborných školách - tam je obrovský problém, který nevyřeší ani distanční výuka ani úřední maturita. A mimořádná řešení je nutné mít připravena, pokud by se maturity nezvládly do konce školního roku.

I jako poslanci jsme připraveni se do této debaty zapojit, nakonec k tomu bude třeba zřejmě upravit i legislativní rámec. Hlavně ať to neřeší premiér ve stylu brouka pytlíka - práce všeho druhu...

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama