Mgr. Martin Kupka

  • ODS
  • ministr dopravy
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

09.02.2023 10:21:00

Chceme se věnovat smysluplnějším tématům

Chceme se věnovat smysluplnějším tématům

Vláda na návrh Ministerstva dopravy zrušila územní rezervy pro projekt vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe. Plní tak vládní prohlášení, ve kterém se zavázala projekt ukončit.

 "Zrušili jsme řadu historických usnesení vlád, které s megalomanským projektem počítaly. Chceme se věnovat smysluplnějším tématům jako je výstavba vysokorychlostních tratí, rekreační plavbě a samozřejmě dostavbě dálniční sítě. Tedy tomu, co má opravdu smysl," říká ministr dopravy Martin Kupka.

Zrušení územní ochrany formou územní rezervy pro celé průplavní spojení Dunaj-Odra-Labe bylo navrženo v materiálu „Návrh na zpracování aktualizace Politiky územního rozvoje České republiky z důvodu naléhavého veřejného zájmu za účelem přípravy rozvojového záměru splavnění Odry v blízkosti česko-polských hranic“. Na základě výsledku meziresortního připomínkového řízení byl původní materiál rozdělen na dva, kdy se nově samostatným materiálem řeší pouze zrušení územní rezervy pro celé průplavní spojení Dunaj-Odra-Labe a tato část byla z materiálu ke splavnění části Odry vyjmuta.

Předložený materiál vládě ruší usnesení vlády č. 368 ze dne 24. května 2010, k návrhu způsobu další územní ochrany koridoru průplavního spojení Dunaj-Odra-Labe a dále usnesení vlády č. 968 ze dne 5. října 2020, ke studii proveditelnosti vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe, a to bez náhrady. Dalším bodem je vypuštění článků (180) a (198) z platné Politiky územního rozvoje ČR (PÚR ČR), týkajících se prověření účelnosti a reálnosti průplavního spojení Dunaj-Odra-Labe a zajištění územní ochrany formou územní rezervy pro průplavní spojení Dunaj-Odra-Labe.

Ministerstvo dopravy ve věci vodní dopravy například jedná s německou stranou o novém pronájmu co nejlepšího území v oblasti hamburského přístavu pro vnitrozemskou i námořní dopravu.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama