1) ministr Chovanec to asi nepochopí, ale u některých běženců mohla opravdu nastat situace, kdy by čekání na vyřízení vízových formalit bylo zbytečné, protože by pak nebylo již víza komu udělit
2) když už je onen „někdo na cestě“ v schengenském prostoru a nic neproved, nevidím důvod, proč ho musí zrovna naše policie buzerovat, když v tu samou chvíli reaguje mluvčí téže policie na stížnosti obyvatel Červeného Újezdu na hluk z několikadenní technoparty a nerespektování soukromého vlastnictví, že se s tím nic nedá dělat a obyvatelé to budou muset po nějakou dobu strpět
3) mít víza na průjezd zemí schengenského prostoru do 24 hod považuji za nesmysl a nechápu, proč zrovna naši aktivističtí policisti na nich tak lpí, když absence chybějících víz na průjezd do té doby netrápila policisty maďarské, srbské, bulharské a především řecké
Nejsem žádný fanda organizovaného multikulturního obohacení, ale minimálně chápu, že země EU nemohou odmítnout na přechodnou(!) dobu, do vyřešení situace v jejich zemi, pomoci lidem, kterým hrozí smrt a přicházejí hledat místo, kde mohou po určitou dobu přežít. Fakt, že jim tento jejich současný přetěžký úděl náš stát prostřednictvím svých mocenských orgánů takovýmto způsobem ztěžuje, vnímám jako odporný.
Nevidím žádný logický důvod, proč nenechat rozhodnutí o tom, zda „lidé na cestě“ jsou opravdu těmi, komu jde o život a zaslouží si tudíž pomoci, nebo ekonomickými uprchlíky, kteří by si po mém soudu měli pomáhat výlučně sami, na úřednících těch zemí, kam opravdu směřují.
Pakliže by opravdu někteří směřovali k nám, nevidím dále při dodržení určitých limitů žádný problém, kdyby chtěli změnit svůj přechodný pobyt v trvalý. Za ony limity považuji:
- musí opravdu chtít k
nám, tedy do ČR a nesmí to být formou
nějakých kvót či „dobrovolného přerozdělení"
-
uprchlíci musí ctít naše zákony a kulturu a nemohou počítat s tím, že
dostane-li se jejich kultura/zvyky do konfliktu s naší kulturou/zvyklostmi, že
si budou moci svou kulturu/zvyklosti podržet
- při
přijímacím řízení musí být seznámeni s tím, že se jedná o akt dobré vůle ČR,
která pozbude platnosti pro všechny členy rodiny, zúčastní-li se kterýkoli její
člen jakéhokoli násilného aktu(včetně stádia pokusu) proti zákonům či zájmům ČR.
- výše
dávek/podpory uprchlíkům bude na úrovni životního minima, aby byli motivováni
učit se jazyk a hledat si práci
Aktuální aktivity policie ČR směrem k běžencům jsou dle mého útokem na některé občanské svobody, minimálně svobodu pohybu, ale mohli by být interpretovány i jako ponižující zacházení. Sporné je z hlediska práva na majetek a zaručení „tajemství textových zpráv“ i odebírání mobilů běžencům bez příslušného soudního rozhodnutí.
Jsem přesvědčen, že našimi politickými elitami přijaté řešení je v rozporu nejen s logikou, nýbrž i dobrými mravy. Od této vlády by však soulad jejích rozhodnutí s těmito hodnotami čekal asi jenom mimořádný optimista.