Mgr. Miroslav Žbánek, MPA

  • ANO 2011
  • Olomouc
  • legislativa
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,29. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.03.2019 22:24:00

Budeme znovu jednat o podchodu pod železnicí ve Václavkově ulici

Budeme znovu jednat o podchodu pod železnicí ve Václavkově ulici

Další jednání ohledně přímého propojení ulic Václavkova a Na trati připravuje primátor Olomouce Mirek Žbánek.

Jak informoval radu města, reálnou variantou, která je nadále ve hře, je podchod pod železniční tratí. Primátor se chystá vyjednávat se zástupci majitele železniční trati i se Státním fondem dopravní infrastruktury.

„Plně rozumím přání obyvatel této lokality, že přímé spojení obou ulic je pro ně důležité a výhodné. Současně ale musím brát v potaz i stanovisko Správy železniční dopravní cesty, které uvedená železniční trať patří. Proto se snažíme prosadit řešení, dobré pro občany a akceptovatelné pro SŽDC,“ vysvětlil primátor Mirek Žbánek.

Vybudování nové lávky je nereálné kvůli vysokým nákladům a novým přísnějším normám, které by vyžadovaly například bezbariérovost takové stavby. Úrovňový přechod, který by preferovali místní obyvatelé, což potvrdili i v petici z ledna tohoto roku, je problémem zejména z pohledu bezpečnosti provozu na trati. SŽDC městu proto doporučuje zvolit přibližně stejně nákladnou stavbu podchodu. Na úrovňový přechod s veškerým elektronickým zabezpečením i na podchod jsou odhadovány náklady ve výšce zhruba 20 milionů korun. Na stavbu podchodu je přitom reálné získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Součástí studie stavby bezbariérového podchodu jsou i parkové úpravy přilehlé lokality včetně umístění herních prvků pro děti.

„Budu tedy nadále jednat se SŽDC a spolu s oblastním ředitelem navštívíme Státní fond dopravní infrastruktury, kde bychom se pokusili vyjednat co nejlepší podmínky pro tuto investici,“ dodal primátor Olomouce. Odbor strategie a řízení současně projedná studii „Podchod pod železniční tratí při ulici Václavkova“ v komisích architektury a dopravy a také s komisí městské části Olomouc – západ.

Spojení obou ulic přes frekventovanou železniční trať zabezpečovala do roku 2017 kovová lávka. Mostní stavba, vybudovaná v roce 1984, byla ve špatném stavu a navíc neplnila dnešní normy, například požadavek na bezbariérovost. Kvůli havarijnímu stavu byla lávka v roce 2017 uzavřena a v následujícím roce demontována.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama