Novinkou, která poněkud změnila situaci, je zrušení železniční vlečky v kritickém místě mezi ulicemi Na Trati a Václavkova. Kusá kolej, která v minulosti sloužila Dopravnímu podniku města Olomouce k nakládání a vykládání tramvajových vozů z železničních vagónů, je už dnes nepotřebná. „V posledních letech pro převoz tramvajových vozů používáme služby přepravních společností, které využívají silniční komunikace, z toho důvodu je pro nás kusá kolej dnes zbytná,“ reagoval na podnět SŽDC ředitel Dopravního podniku města Olomouce Jaromír Machálek. Odstraněním kusé koleje se teď zjednoduší situace v místě, kde by lidé chtěli vytvořit místo k legálnímu přecházení trati.
„Chci se znovu sejít s vedením majitele trati, tedy SŽDC, a vrátit na stůl jednání o možnosti vybudování úrovňového přechodu. I když by se tato varianta nerealizovala hned, mohli bychom tak pro začátek alespoň zabránit chystané stavbě zdi podél trati,“ vysvětlil primátor Žbánek. Pokud jde o další podmínky majitele trati, například o rozhledové poměry na trati, lze je podle mínění primátora změnit snížením rychlosti projíždějících vlakových souprav.
Město také chce u vedení správy železnice podpořit instalaci moderních informačních panelů na vlakových zastávkách, které je spojeno s položením technických kabelů. Tím by odpadla další překážka pro vybudování nezbytného světelného signalizačního zařízení, bez kterého už žádný nový přechod přes železniční trať nelze vybudovat. „Jsem přesvědčen, že o variantě přechodu stále můžeme jednat,“ dodal primátor Žbánek.