Mgr. Miroslav Žbánek, MPA

  • ANO 2011
  • Olomouc
  • legislativa
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,29. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

20.11.2019 14:01:00

Podchod ve Václavkově ulici lidé nechtěli, vyroste tam zeď

Podchod ve Václavkově ulici lidé nechtěli, vyroste tam zeď

Městská rada nebude činit žádné další kroky, které by připravily stavbu podchodu pod železniční tratí ve Václavkově ulici. Podchod měl nahradit zrušenou lávku, lidé ho ale nechtějí. Správa železniční dopravní cesty tam postaví protihlukovou stěnu.

Původní ocelová lávka byla kvůli havarijnímu stavu po 23 letech existence loni v létě stržena. Už v roce 2016 pořídil tehdejší odbor koncepce a rozvoje studii, která navrhovala přechod přes koleje ve stopě lávky, který by byl vybaven zabezpečovacím zařízením.

„Loni v únoru zástupci Správy železniční dopravní cesty k variantě přechodu uvedli, že kvůli výhybce na odstavnou kolej bude nutné vést nový sdělovací kabel až do železniční stanice Olomouc hlavní nádraží, což představuje navýšení původních nákladů až o dalších deset milionů korun,“ poznamenal primátor Mirek Žbánek. Přechod by znamenal i nárůst hlukové zátěže ze zvukové signalizace a další provozní náklady na údržbu. „Proto Správa železniční dopravní cesty sama navrhla zřízení podchodu, na jehož stavbu by bylo možné čerpat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ dodal primátor. O půl roku později oznámilo Oblastní ředitelství SŽDC, že by investorem podchodu mělo být naopak město.

Snesením lávky vznikl dlouhý úsek bez možnosti legálního překonání trati chodci a cyklisty. Mnozí proto chodí přes trať nelegálně v prostoru bývalé lávky stejně jako u zahrádek v Kašparově ulici.

Letos na jaře dali sami občané podmět k obnově lávky nebo vytvoření úrovňového přechodu, který by znovu spojil ulice Václavkova a Na Trati. „Správa železniční dopravní cesty ale zase zopakovala, že za jediné bezpečné a vhodné řešení považuje vybudování podchodu,“ informoval primátor. Komise městských částí Olomouc – západ a Hejčín s podchodem ale nesouhlasí a žádají raději nulovou variantu.

Letos v září SŽDC na základě opakovaného nebezpečného jednání občanů přijímá zcela jiné opatření – přípravu investiční akce na vybudování nízké protihlukové stěny, jejíž výška se bude pohybovat kolem jednoho metru.

Rada města proto na základě projednání celé situace v odborných komisích od přípravy stavby podchodu ustoupila.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama