Mgr. Petr Kořenek

  • SOCDEM
  • Vsetín
  • zastupitel města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

28.02.2014 10:42:35 - Jiřčáková

úroveň školství

Hodně se teď řeší kvalifikovanost učitelů, ale je to to správné kritérium? Dnešní doba se rychle vyvíjí a podle mě je hlavní problém v tom, že se ji učitelé nepřizpůsobují. Dnešní děti se už nemusí vše učit nazpaměť, mají několik zdrojů, ale je třeba je naučit s nimi pracovat, a to třeba starší generace, které nemají s moderní technikou zkušenosti nezvládnou. K čemu je jim pak vzdělání? Nebo kde vy vidíte, podle mě, obrovský propad vzdělanosti a úrovně našeho školství? Kdo nebo co selhává? Jiřčáková

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

05.03.2014 17:09:28 - Mgr. Petr Kořenek
Dobrý den,

Vámi uvedený problém bych rozdělil na dvě části.  Ke vzdělání učitelů jsem se již vyjádřil a mé stanovisko je neměnné. Je však nesmysl vyhánět ze škol odborníky z praxe, kteří učí pár hodin odborných školách a mají vysokoškolské vzdělání jiného typu.
Sleduji různé mezinárodní srovnání výsledků, ale přistupuji k nim velmi opatrně. Základní problém je ve špatném ohodnocení učitelů. Mnozí místo dalšího vzdělávání musí hledat další práci, aby uživili rodinu. Kde je nákup odborných knih a dalších potřebných věcí. Žáci mají k dispozici lepší vybavení než jejich chudí učitelé. O cestování, poznávání a všeobecném rozvoji učitele nemluvím, kde by na to mnozí vzali.
Další problém je vybavení ve školách. Dnes je díky projektům situace lepší než v minulosti, ale máme opět zpoždění. Školy nemají na nové učebnice, u mnohých chybí moderní pomůcky.  Dalším problémem je i nezájem žáků a jejich motivace. Proč by se učili, když se na většinu středních škol dostane skoro každý kro přijde bez ohledu na známky. Závěrem jedna poznámka. Znáte nějaké povolání, kde si zaměstnanci sami "vyrábí" pracovní pomůcky, nástroje?  Vidíte a učitelé tvoří školní vzdělávací programy a pořád je upravují. Možná by měli své díly věnovat žákům.  Těch problémů je víc. Řešení nejsou jednoduchá a nelze donekonečna spoléhat, že učitelé a ředitelé si poradí.