„Podpora rozvoje CNG je z pohledu životního prostředí jednoznačná. Vozidla na CNG oproti konvenčním pohonům v reálném provozu produkují méně znečišťujících látek, jako jsou prach a oxidy dusíku i méně emisí skleníkových plynů. CNG pohon pak neprodukuje žádné karcinogenní aromatické uhlovodíky. Podpora CNG pohonů je tak další příspěvek státu ke snížení znečištění v našem ovzduší,“ říká místopředseda vlády a ministr životního prostředí Richard Brabec.
„Memorandum má za cíl stanovit přiměřené podmínky pro další rozvoj užití zemního plynu v dopravě, aniž by v budoucnu byla ohrožena stabilita veřejných rozpočtů. Dokument také v souladu s politikou Evropské unie deklaruje potřebu zvýšit podíl vozidel na alternativní pohon a snižovat emise v dopravě,“ říká ministr průmyslu a obchodu Tomáš Hüner.
„Stěžejním závazkem je, že do roku 2025 sazba daně pro zemní plyn určený pro pohon motorů nepřekročí hranici 290 Kč za megawatthodinu. Jako ministryně financí zodpovědná za státní pokladnu vítám, že memorandum pamatuje i na situace, při kterých by ke zvýšení dojít mohlo. To je důkazem, že jde o odpovědnou deklaraci, která nebyla ušita horkou jehlou,“ “ říká ministryně financí Alena Schillerová.
Podpis memoranda považuje za důležitý posun ve snaze České republiky zlepšovat životní prostředí i ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová, která říká: „Věřím, že se nám tak podaří docílit toho, aby se nám všem v blízké budoucnosti zdravěji žilo. Ministerstvo pro místní rozvoj již nyní v tomto směru prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu podporuje nákup vozidel na zemní plyn pro dopravce, kteří zajišťují dopravu městské hromadné dopravy a veřejné linkové dopravy.“
„V oblasti CNG plnících stanic pro osobní vozidla je na tom již Česká republika poměrně dobře, postrádáme však více CNG stanic, které by umožňovaly rovněž plnění vozidel nákladní dopravy. Tento stav by však měl díky dotačním programům do několika let zlepšit,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.