V listopadu loňského roku s podporou tolik oslavovaného českého předsednictví Evropská komise vyšla s návrhem na další regulaci výroby automobilů v podobě nové normy EURO 7. Její zavedení plánuje už od roku 2025. Její podmínky a požadavky na výrobu nových aut jsou tak přísné, že třeba Škodovka dnes hlásí uzavření celého segmentu výroby menších aut – typově třeba Fabie.
Propustit kvůli tomu bude muset tisíce lidí. A dopad na životní prostředí bude samozřejmě negativní, protože pokud si lidé nebudou moc dovolit pořídit cenově dostupný vůz, o to déle si logicky budou nuceni ponechat starší neekologická auta.
Nápad Evropské komise může navíc ovlivnit i evropské investice do vývoje elektromobilů. Což ve výsledku může znamenat, že čínské automobilky úplně převálcují převálcují evropský automobilový průmysl. A to znamená miliony lidé bez práce a výpadek příjmů státních rozpočtů v celé Evropě. A ČR jako automobilová velmoc to samozřejmě pocítí mezi prvními.