Chtějí tím nastolit rovnější podmínky při volební soutěži, omezit záplavu billboardů, která před každými volbami hyzdí česká města a obce a snížit výdaje na předvolební reklamu, která pro voliče nemá žádnou informační hodnotu. Má rovněž omezit riziko netransparentního financování kampaní.
Zákaz se vztahuje na reklamní zařízení o ploše větší než osm metrů čtverečních v době od vyhlášení voleb do ukončení hlasování a porušení by mělo být pokutováno až dvěma miliony korun. Novela by měla začít platit od roku 2017.
„Novela navazuje na dlouhodobý evropský trend, podobně venkovní předvolební reklamu reguluje například Francie, Belgie, Itálie či Irsko. A dává to smysl. Billboardy mnohdy sestávají jen z jednoduché fráze a fotky usměvavého politika, na čem nemůže volič své volební rozhodnutí racionálně postavit. Pokud zamezíme utrácení stran za obří reklamu, přiblížíme politiky zas o něco více k lidem, protože se už nebudou moci spolehnout jen na masivní billboardové kampaně,“ uvádí zelený senátor Václav Láska.