Cena dálnic
Čas od času se idskutuje o ceně výstavby dálnic za km u nás. Skutečně máme tak drahé dálnice ve srovnání s ostatními státy pokud jde o geografickou polohu?
Čas od času se idskutuje o ceně výstavby dálnic za km u nás. Skutečně máme tak drahé dálnice ve srovnání s ostatními státy pokud jde o geografickou polohu?
Dobrý den, uvažuje se o financování dálnic a rychlostních silnic ze soukronmých zdrojů?
Uvažujete o znovuspojení ČD a SŽDC, co se očekávalo vlastně jejich rozdělením?
Je pravda, jak tvrdí některá média, že smlouva s paní Havránkovou nemůže být vyplacena, protože na ni nejsou peníze?
Dobrý den, souvislosti s diskutovaným splavněním Vltavy od Hluboké ( a v tom bude ten háček kritiky , protože kdo zná politiku v jižních Čechách, ten ví, o co jde), je to s fondy EU tak, že jsou využívány za přesně stanoveným účelem a nelze tedy peníze přesunovat zde, sice v dopravě, ale mezi jednotlivými druhy dopravy?
V poslední době nebylo o aktivitách BESIPu moc slyšet, co chystáte?
Dobrý den, problematika stavby železnic je rozsáhlejšího charakteru. Pokud vezmeme finanční náklady na rekonstrukci hlavních tratí, tzv. koridory, vyjde nám obrovská částka mnoha a mnoha desítek miliard korun. Avšak pořád to vyjde levněji, než stavba kompletně nových železničních tratí. Zde by se musely mj. vykupovat pozemky, připravovat změn
Jaký jiný systém než hybridní existuje na vybírání mýtného? Zvažuje ministerstvo opravdu konkurenci v mýtném?
Chování obecně na silničních komunikacích upravuje zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu. Zde jsou mj. jasně vymezena práva a povinnosti jak chodců, tak i cyklistů. Obecně se dle tohoto zákona nesmí obě skupiny omezovat.Obzvláště v případě společné stezky. Je to ale také samozřejmě i o liském chování - slušnosti a ohleduplnosti.
Dobrý den, četla jsem názor, že železniční koridory jsou v naší republice zbytečně drahé a neučinné řešení, podle autora je lepší stavět nové železnice. Co je na tom pravdy?
Vážený čtenáři, budeme tuto otázku směřovat na vedení Českých drah, a.s. spíše než na Ministerstvo dopravy.
Předchozí ministr se touto otázkou zabýval a připravovala se novelizace zákona, kde by se zvýšily pokuty pro agresivní řidiče. K novelizaci ovšem přišlo mnoho připomínek, ministerstvo se s nimi musí postupně vypořádat.
Převádět ČD, a. s., opět na státní organizaci by byl asi krokem zpět. ČD jsou v tuto chvíli pouze jedním z mnoha dopravců, které na našem území operují. Proto, aby byla nastavena rovnoprávnost pro všechny dopravce, byla zřízena státní Správa železniční dopravní cesty, která udržuje tratě v ČR a přiděluje jednotlivým dopravcům tzv. kapacitu (nebo-li
V roce 2010 na mýtných branách stát vydělal 6 miliard korun, z toho 1,4 miliardy obdržela rakouská firma Kapsch na provozních nákladech. Dalších 200 milionů putovalo firmě jako poslední splátka za výstavbu celého systému.
Ministerstvo dopravy se nebrání dalším potenciálním dopravcům, kteří by přinesly konkurenci na dráhy. V tomto případě však záleží přímo na dopravcích, zda mají o další tratě zájem. Z hlediska konkurence se jeví jako nejvhodnější trať právě mezi Ostravou a Prahou.
Četla jsem o možném vrácení mnohamilionových dotací EU. Půjde to zase z kapsy poplatníků nebo to dostane někdo k úhradě (asi těžko, že)?
S rozřířením cyklistiky všude i mimo scyklostezky se chovají někteří kolaři opravdu bezohledně. Čím je upraveno chování cyklistů na např. na cyklostezkách, které jsou často spojené s cestou pro pěší?
Uvažujete o privatizaci železninc, alespoň částečné? Možná by potom celý podnik běžel lépe.
Dobré ráno, zprávy o tom, že řidiči ujíždějí z místa nehody a pokuty jim v poddstatě nevadí, znamenají, že jsou postihy tak nevýznamné, že to mnoho lidí netrápí. Budete se znovu zabývat výší postihů?
Chci se zeptat v souvislosti s českými drahami, uvažujete o transformaci ČD na jinou formu společnosti a vstupem soukromých subjektů v dlouhodobé perspektivě?