Valachová
Jakou známku byste po roce ministrování Valachové dala na ,,vysvědčení" a proč?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Nechci vyloženě známkovat, protože to by byl zjednodušující pohled. V každém případě se domnívám, že, bohužel, paní ministryně nijak nevybočila z předlouhé řady svých předchůdců, protože se opět naplnila obava, že místo toho, aby školy a učitelé konečně měli klid na práci, jsou opět vystaveni neustávajícímu tlaku silou prosazovaných permanentních změn, se kterými navíc, ve své většině, nesouhlasím. Což hodnotím jako velmi nešťastné. Vysloveně nevydařená a nezvládnutá byla komunikace ve věci inkluze. Paní ministryně se obklopila úzkým okruhem poradců s velmi vyhraněnými názory, kterými se řídí a nechává ovlivňovat a v podstatě vůbec nebere na zřetel nebo přímo ignoruje mnohá kritická či přímo nesouhlasná stanoviska stovek a stovek odborníků z praxe, kteří upozorňují na nesprávnost či nevhodnost některých opatření a silově prosazovaných postupů a nařízení. Jiným příkladem jednak nezvládnuté komunikace, ale i nezvládnuté přípravy předlohy je například kariérní řád. Jeho minulý model, připravovaný několik let jejími předchůdci, byl vytvořen zkušenými odborníky jak z akademické půdy tak zejména z praxe. Návrh byl vydiskutovaný a konsenzuální a jeho přijetí bylo s nadějí očekáváno. Tento návrh ale byl, bohužel, paní ministryní, hozen přes palubu a místo něho byl narychlo sepsán zjednodušený model, který, tak jak je nastaven, nemůže v žádném případě naplnit očekávání a zvýšit motivaci učitelů tak, jak bylo zamýšleno. Určitě je to velká škoda. Takže mám-li hodnotit dosavadní působení paní ministryně, od střízlivého optimismu v době jejího nástupu do funkce jsem v současné době z jejího působení poměrně zklamána.
S pozdravem
Ivana Dobešová