PaedDr. Ivana Dobešová

  • BPP
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,1. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

17.02.2014 10:40:11 - camel

vzdělání učitelů

Podpoříte návrh ministra školství na to,aby mohly učit jen vysokoškolsky vzdělaní učitelé? Je podle vás titul to správní kritérium pro výkon funkce? Vyzdvihl bych především studium v Plzni,ale je tu i druhá věc. Praxe, kterou má řada učitelů, kteří ale nemají vysokoškolské vzdělání. A navíc, platy ve školství jsou tristní a já nevím, proč by měly obzvláště učitelé s praxí doplácet na to, že si budou dodělávat titul. Děkuji za Váš názor

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

19.02.2014 13:03:25 - PaedDr. Ivana Dobešová
Ve společnosti, kde se neustále zvyšují nároky na absolventy škol, vnímám jako přirozené i  zvyšování nároků na pedagogy, kteří je na jejich profesní dráhu připravují. Myslím tím  kvalitní přípravu na erudovaných vysokých školách s kvalitními akreditovanými  vzdělávacími programy a to jsou zejména  pedagogické fakulty schopné reagovat na potřeby současného vzdělávacího procesu. Jako  ředitelka střední školy jsem v posledních 14 letech přijímala několik kolegů do pedagogického sboru a mohu zodpovědně říct , že osobnost pedagoga není dána pouze faktickými znalosti daného předmětu získanými studiem některé vysoké školy, podstatná je osobnost tohoto odborníka, jaký je pedagog, jaký je člověk, jak umí informace  předat žákům či studentům. Vím, že existuje mnoho pedagogů na různých úrovních vzdělávacího systému, kteří  nesplňuji kvalifikaci ve smyslu absolvování magisterského  vzdělávacího programu některé pedagogické fakulty , či absolvování vysoké školy nepedagogického směru, nebo učí   bez doplnění si pedagogického vzdělání a přesto patří k výborným pedagogům. Myslím si, že  v těchto případech by měla být stanovena  věková hranice  např. 55 let.  Po jejím  překročení  k datu vydání zákonného opatření by bylo v kompetenci ředitele školy posoudit kvalitu práce tohoto pedagoga a uznat vzdělání  se zohledněním kvalitní práce tohoto zaměstnance. Chápu, že zákon o pedagogických pracovnících již posunul časový limit pro doplnění si vysokoškolského vzdělání a do nekonečna jej posouvat nelze, přesto jsem nakloněna i některým výjimkám k tomuto zákonnému požadavku.