ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,32. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

22.01.2015 17:37:29 - Vlado Ohromný 7.

nesmyslné zákony EU

Pane poslanče, líbí se mi, jak se prezentujete a chtěl bych využít možnosti se vás taky zeptat. uvádíte, že bojujete se zbytečnými právními normami a administrativní zátěží ze strany EU. Můžete být konkrétní? Nezlobte se na mě, ale mě přijde téměř vše, co vzejde z Bruselu jako nesmysl a buzerace, viz např. normy pro velikost (zakroucení) okurek, rušení klasických žárovek nebo úplně absurdní směrnice, která zakazuje dětem do čtrnácti let bez dozoru dospělé osoby nafukovat dětské balonky a troubit na frkačky.. Myslím, že by EU neměla tak zasahovat do pravomocí států. Těším se na váš názor

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

24.01.2015 11:32:18 - Pavel Telička
Vážený pane, děkuji za Váš dotaz. Dovolte mi začít tím, že normy EU lze dle mého názoru řadit cca do cca  třech pomyslných kategorií. První z nich, a ta je zdaleka nejpočetnější, představuje normy potřebné, smysluplné, kvalitní, odbourávající překážky, zajišťující rovnou soutěž apod. Bez těchto norem by neexistoval vnitřní trh, české subjekty by byly často ve velmi nerovném postavení, vystavené rozhodování orgánů jiných států nebo nekalé konkurenci. Bez těchto norem by státní pomoc v řadě zemí a Česka snad především (jen si vzpomeňme na finance nalité z politických a klientelistických důvodů do neživotaschopných podniků před vstupem do EU, a to je jeden příklad za tisíce) deformovala trh, dělala díry ve veřejných financích atd. Nebyl by žádný volný pohyb osob, služeb, kapitálu a zboží. Tato kategorie by se dala popsat několika stránkami, tak tedy jen demonstrativně. Druhou kategorií norem jsou ty, které mají smysl, ale které někdo nepochopil významově posunul, nebo které v jednotlivostech obsahují některé ne zrovna šťastné kompromisy členských států (EU totiž tvoří státy a ty někdy schválí i některé nedostatky nebo normy s dílčími slabinami). Když se toho pak chopí populistický politik nebo nekompetentní novinář či komentátor, tak se dozvíme o rádoby nesmyslných normách, byť realita je odlišná, ale percepci se již těžko daří napravovat. Třetí kategorii představují normy opravdu zbytečné, legislativní paskvily, velmi nešťastné kompromisy apod. Do této kategorie však patří i normy, které jsou v zásadě ok, ale při jejich převedení do našeho právního řádu se v podstatě změnily, zpřísnily nebo pokazily díky pozměňovací kreativitě členů českého parlamentu. A věřte mi, že Česko patří v tomto směru k nejhorším zemím. Nicméně se problém hodí na EU. Proto závěrem konstatuji, že situace je o dost jiná, než se mnohdy jeví, ale politici a novináři ji bohužel neumí reálně popsat a vysvětlit. Nekompetentnost je všude přítomná. Jednodušší je si na EU zanadávat a vlastní problémy hodit na ni. Takže třetí kategorie existuje, ale spolutvoříme ji i my a je celkem málo početná. S pozdravem PT