Kyjevská
vláda namísto odpovědi uveřejnila trapné amaterské sestřihy
telefonátů mezi rebely na YouTube, které mají dokazovat, že
malajsijské letadlo zničili separatisté. Nutno říci, že i
některá prokyjevská média tyto amatérsky sestříhané
telefonáty z produkce ukrajinských tajných služeb označila za
trapnost největšího kalibru.
Ruská
federace předložila kyjevské vládě i satelitní snímky, na
nichž je zřetelně vidět protiletadlový systém Buk M1 ukrajinské
armády v místě tragédie. Dále Rusko odhalilo neobvyklou aktivitu
ukrajinských bojových sil v den tragédie a ukrajinský
vojenský letoun v blízkosti malajsijského boeingu těsně
před zřícením. Ruská federace předala
veškerá data svého ministerstva obrany o pádu malajsijského
dopravního letounu Evropské komisi. Vše bylo přeloženo do
angličtiny a dokumenty v písemné podobě byly předány jak
v angličtině, tak v ruštině. Nikdo z Evropské unie na
tyto dokumenty nezareagoval. Spojené státy byly vyzvány Ruskou
federací, aby na důkazy předložené ruským ministerstvem obrany
ohledně zničení letu MH17 odpověděly a aby předložily vlastní
důkazy. Spojené státy nikterak neodpověděly a ani tyto důkazy
nedementovaly, natož aby předložily své vlastní důkazy ohledně
zničení malajsijského civilního letadla nad východní
Ukrajinou.
Pokud budou i nadále Spojené státy mlčet a
nepředloží své důkazy, jak k tomu byly vyzváni Ruskou federací,
tak v tomto případě budu věřit důkazním závěrům ohledně
zničení letu MH17 předloženým ruským ministerstvem
obrany.
Deset
důkazů o vině Ukrajiny
Ruské ministerstvo zahraničí se v pondělí
rozhodlo položit Ukrajině 10 otázek, na které nyní čeká 10
odpovědí:
1.
Ukrajinské úřady okamžitě označily za viníky tragédie
separatisty. Co je základem těchto závěrů?
2. Může Kyjev zveřejnit veškeré detaily o použití baterií Buk v oblasti bojových akcí? Hlavně proč tam byly tyto systémy rozmístěny, když ozbrojenci nemají letadla?
3. Jaké jsou důvody nečinnosti ukrajinských úřadů při sestavování mezinárodní komise? Kdy tato komise začne pracovat?
4. Jsou představitelé ukrajinských ozbrojených sil připraveni předložit zahraničním expertům evidenci raket třídy vzduch-vzduch a země-vzduch a bojových raketových komplexů?
5. Budou kontrolní údaje o pohybech letounů ukrajinského vojenského letectva v den tragédie předloženy mezinárodní komisi?
6. Proč ukrajinští letoví dispečeři připustili, aby letoun změnil trasu na sever směrem k »zóně protiteroristické operace«?
7. Proč nebyl pro civilní letouny zcela uzavřen vzdušný prostor nad zónou bojů - tím spíše, že v daném prostoru neexistovalo souvislé pole radiolokačních navigačních prostředků?
8. Může Kyjev komentovat informace v sociálních sítích od španělského letového dispečera, který pracuje na Ukrajině, podle nichž boeing sestřelený nad Ukrajinou doprovázely dva ukrajinské vojenské letouny?
9. Proč Ukrajinská bezpečnostní služba (kontrarozvědka SBU) začala bez přítomnosti zahraničních představitelů pracovat se záznamy hovorů ukrajinských letových dispečerů s posádkou boeingu a s daty z ukrajinských radarů?
10. Jak bylo přihlédnuto k poučení z předchozí podobné katastrofy ruského Tu-154 v roce 2001 nad Černým mořem? Tehdy ukrajinské vedení do poslední minuty odmítalo odpovědnost ozbrojených sil země za tuto tragédii, dokud nezvratné důkazy vinu Kyjeva neprokázaly...
Petr Cvalín, člen OV KSČM Domažlice