Na jednotlivých panelech představili své projekty v této oblasti jak zástupci neziskové sféry, tak i technologických firem jako například Meta (dříve Facebook). Ta zde odprezentovala spuštění facebookové stránky pro Českou republiku a také projekt pro vzdělávání malých a středních podniků. Protože jsem se nemohl tohoto bodu programu zúčastnit, byl jsem požádán, abych natočil alespoň zdravici. Ta ale bohužel vyšla kvůli komunikačnímu šumu ven v jiném kontextu a bez jakéhokoliv vysvětlení, což považuji za chybu. Vyvolalo to zcela pochopitelné otázky.
I když vzdělávací projekty podporujeme (stejně jako dalších expertních, vzdělávacích a neziskových institucí), nikterak to nesnižuje požadavky, které na sociální platformy máme. Je potřeba zajistit férové online prostředí a podchytit možná rizika u nových technologií a technologických gigantů. Ať už se to týká ochrany dat, zamezení šmírování či zneužívání alogiritmů nebo šíření dezinformací. Těmito otázkami se jako vicepremiér pro digitalizaci intenzivně zabývám a komunikuji naše požadavky otevřeně také při setkáních s technologickými firmami. Ostatně i proto podporují evropské nařízení, které brzy vstoupí v platnost, a které zavádí nové povinnosti pro poskytovatele digitálních služeb a zajistí větší transparentnost algoritmů, zobrazovaných reklam a omezí prostor k šíření dezinformací na sociálních sítích.