PhDr. Vladimír Pelc

  • NÁR.SOC.
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,21. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

15.02.2022 20:29:14

Virtuální okázalost primátora Hřiba

Virtuální okázalost primátora Hřiba

Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) se na sociálních sítích pochlubil, že byl vybrán do TOP 5 primátorů v EU za rok 2021. Prý patří mezi nejlepší. Opak je však pravdou.

 Byl takto vybrán organizací Starostové Evropy, viz (mayorsofeurope.eu). Na základě informací od pražského magistrátu. Jaká je skutečnost?

Pan Z. Hřib je jedním z nejslabších primátorů Prahy. Jeho údajná pracovitost není na fungování města pozitivně vidět, údajná jasná vize o rozvoji města je proklamována jím samým, nikoliv plněna. Podstatou jeho politiky, politiky politické strany Piráti je, že jsou pouze virtuální specialisté. Nikoliv skuteční. Jejich politika se dá označit jako slibotechna; každému vše slíbit; díky nim nadejde všeobecný blahobyt a zářivá přítomnost − jenomže nepřichází. Virtuální politika je vytvořit nemůže.

Působení p. Hřiba a politické strany Piráti na pražském magistrátu provázejí majetkové a politické skandály − zbytečné nákupy drahého vybavení kanceláří, drahých osobních mobilů apod., placení desítek zbytečných údajných poradců.

Všimněte si toho, že političtí reprezentanti Pirátů v občanských zaměstnáních, ke kterým (snad) mají vzdělání, zpravidla neuspěli.

V Praze se neustále zhoršuje mobilita. Nejvýraznějším počinem současného vedení Prahy v čele s primátorem bylo přebarvení tramvají městské hromadné dopravy. To však ke zkvalitnění dopravy přispět nemůže. Vedení města, tak jak je u politické strany Piráti obvyklé, se zabývá nesmyslnými a nefunkčními úvahami – v poslední době např. tím, že by chtěli v části Starého Města zakázat ježdění drožek (fiakrů, kočárů) tažených koňmi; jde o marginální záležitost, která v pražské dopravě nemá žádnou váhu, je určena pro turisty (zajeďte se podívat třeba do Vídně nebo do Krakova, tam jsou takových stovky).

V létě 2021 došlo k praktickému paralyzování dopravy v Praze; říkáme, že jezdit po Praze je za trest. Vedení Prahy totiž nekoncepčně nakupilo opravy silničních a tramvajových cest do letních měsíců a koncentrovaně do několika míst. A Praha se tím stala téměř neprůjezdnou.

V Praze se budují nefunkční cyklostezky, které vznikají hlavně omezením existujících jízdních pruhů pro motoristy tím, že jsou jízdními pásy pro cyklisty zúženy; ovšem na to pražské ulice nejsou dostatečně široké. Jízdní pruhy pro motoristy tak někdy nesplňují šíři podle příslušné normy. Vedení Prahy za městkou mobilitu považuje převážně dopravu na kolech – žádné velkoměsto však nemůže fungovat cyklocestováním; ze strany p. Hřiba a Pirátů jde o převážně ideologický koncept, který není veden praktickými potřebami občanů a návštěvníků města.

Většina plánů Z. Hřiba a spol. je projektována do vzdálené doby: železniční trať z letiště do Kladna (termín není určen), 750 nabíjecích stanic pro elektromobily (do čtyř let), 200 000 elektromobilů v roce 2030; vedení Prahy tedy slibuje hlavně zářnou budoucnost. Podstatné problémy však vedení Prahy řešit není způsobilé – jde zejména o neschopnost dostavět Pražský okruh.

Organizace Starostové Evropy uvádí příklady úspěchů pana Hřiba: Prý jde o ražbu tunelů pro metro D, rekordní rozvoj nových tramvajových tratí (po 10 letech stagnace), vysoký počet otevřených P+R míst (1000+), dokončení Trojské lávky a zahájení stavby nové lávky na Štvanici a za značné investice do komunikací. Jsou to většinou mylné informace. Web Starostové Evropy (mayorsofeurope.eu) uvádí to, co jim vedení pražského magistrátu naservírovalo. Trojská lávka byla dokončena podle plánu bez ohledu na současné vedení Prahy a p. Hřiba, stejně tak byla více let v plánu stavba nové lávky na Štvanici. Pokud jde o metro trasu D pak teprve před třemi dny Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) informoval, že v oblasti Pankrácké pláně dokončil geologický průzkum pro tuto trasu. Studie variantního fázování výstavby je z roku 2017 (to p. Hřib na magistrátu nebyl). Trasa by měla být zprovozněna v r. 2029 (Metro D | Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost (dpp.cz). Je tak zřejmé, že se současné vedení magistrátu v čele s p. Hřibem chlubí cizím peřím a že pro stavbu nové trasy metra D nemohla nic pozitivního udělat, pouze prolongovala již plánované činnosti.

Tvrzení o vysokém počtu nově otevřených záchytných parkovišť P + R (Park & Ride, česky „zaparkuj a jeď“) není pravdivé. V současné době fungují v Praze dvě desítky takových parkovišť − od nástupu p. Hřiba do funkce primátora byla otevřena pouze dvě a jen v okrajových místech hlavního města: v Běchovicích (60 míst + 4 ZTP) a u Nádraží Braník (110 míst + 5 pro ZTP), obě v r. 2019. Uvedení do provozu těchto parkovišť se připravuje zpravidla více měsíců i let (viz Parkoviště P+R v Praze - cswiki.cz); současné vedení magistrátu tak přišlo k hotovému. Navíc od Nového roku bylo parkovné na většině takových parkovišť zdvojnásobeno. Ve zdůvodněních na webu Starostové Evropy jsou kromě obecných frázovitých tvrzení (p. Hřib usiluje o transparentnost, chytré řízení, obhajuje lidská práva, svobodu, demokracii, bojuje proti antiliberálním tendencím, nerovnosti, populismu, xenofobii, klimatickým změnám) další mnohá nepravdivá tvrzení; kupř. progandistické akce p. Hřiba v souvislosti se zápasem proti covidu-19 nebyly žádnou věcnou aktivitou – takové činnosti uskutečnila centrální vláda ČR. Pražský magistrát v čele s Z. Hřibem také hlasitě skanduje o své vynikající činnosti a výsledcích při zavádění elektromobility do pražských ulic − nyní Praha vypravila ve veřejné dopravě jeden, slovy jeden elektroautobus.

Organizace Starostové Evropy na Hřibově činnosti oceňuje především jeho politické působení, hlavně protiruské útoky skrývané pod rouškou údajného boje za svobodu a demokracii. Hodnocení EU a velké části obyvatel Prahy se neshodují, protože názory úředníků EU vycházejí z tvrzení, které jim dodává pražský magistrát (a tyto údaje mají k pravdě mnohdy velmi daleko), a protože úředníci EU si údaje dodané pražským magistrátem (Hřibovými podřízenými) u nikoho jiného neověřují a sami v Praze nežijí. Pan Z. Hřib má vysoké politické ambice, domnívá se, že má z Prahy řídit naši zahraniční politiku, zejm. proti Rusku a Číně, to je současným mainstreamem velmi oceňováno; starost o potřeby pražských občanů mu však chybí.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama