Na nedávné tiskovce pana Havlíčka totiž zaznělo, že nedůvěřuje výsledkům ohledně stavu mostů, jež jsou interpretovány vládními úřady, a tak si výsledky překontroluje sám. Situace, kdy by si měl ministr bez jakékoliv kvalifikace na bezpečnost dopravy na železnici kontrolovat výsledky po “odbornících” sám, mne neuklidňuje, spíše děsí.
Podobně, tedy osobně, chce pan ministr vyřešit problémy s bezpečností na železnici, i když jeho CV naznačuje, že vlaky zná přinejlepším "z rychlíku" (a nyní i "stříhání pásek" či "PR" na hotových, či probíhajících stavbách).
Naznačuje to velký problém.
Ministerstvo dopravy na svých úřadech zaměstnává tisíce lidí, kteří stojí občany miliardy ročně a jeden by tedy očekával, že mezi nimi budou odborníci, kteří věcem opravdu rozumí a problémy řeší. A to i bez osobního zapojení ministra, všeználka.
Pokud má stát problém takové lidi najít, možná by bylo k zamyšlení, zda pracovní metody (a u někoho navíc chování k podřízeným) či způsob rozhodování některých čelních představitelů vlády, nejsou hlavní příčinou toho, že ty lidi najít nelze. V kombinaci s politizací obsazování vysokých funkcí (která vždy snižuje kvalitu), máme pak na stole koktejl pro kvalitní práci vskutku smrtelný. Poslední kapku do něj dodává "hyperaktivita ministrů", pokud je míněna vážně a nikoliv jen jako PR.
Více ZDE