Auta mají sloužit ke stíhání řidičů na "dálnicích a hlavních tazích", kvůli čemuž zřejmě potřebují nejdražší a nejméně ekologický pohon. Auta stála 1,5 mil. Kč. jedno (předpokládám, že bez DPH).
Nedávno předtím se Policie dočkala (opět pro dálniční hlídky) prvních deseti BMW 540i xDrive (z celkových 70, na které má Policie rámcovou smlouvu ). Ty Škodovky trumfnou jak výkonem (přes 300 koní), tak i cenou. I zde policie potřebuje mimo jiné adaptivní podvozky či pohon 4x4.
Pokud by se všechny tyto dálniční stíhačky sešly na naší dálniční síti (dle internetu má délku zhruba 1300 km), tak by auta stála zhruba 12 km od sebe. To dělá rychlostí 200 km/h, kterou se zřejmě občas budou po dálnici prohánět, jinak by je přeci police nekupovala, necelé 4 minuty jízdy.
Neznám žádná data o tom, jak často naše policie honí prchající řidiče, ale moc rád bych tato data viděl. A také názor na to, jak bezpečný tento typ vymáhání práva je. Nebo, proč je lepší a bezpečnější honit řidiče za plného provozu dvoustovkou než prostě dálnici zablokovat. Fakt v tom těžko hledám smysl, zejména s ohledem na více než stovku velmi drahých (z hlediska nákupu a ještě víc provozu) aut.
Deficit našeho rozpočtu letos bude přes 350 miliard, v příštím roce snad o něco málo menší. Při dnešních úrocích každý takovýto deficit znamená skoro dvě desítky miliard plateb státu za úroky.
Pokud je v rozpočtu spoustu takových položek, měl by být deficit zásadně menší. Pokud ne, tím spíše je třeba šetřit, skoro na všem. Jinak bude mít Policie brzy sice krásná auta, ale nebude mít na benzín.
Toto fakt není odpovědná rozpočtová politika, která je dnes absolutní nezbytností. Budu rád, když mi někdo "logiku" tohoto vysvětlí, i když si upřímně řečeno nemyslím, že to jde.
Zdroj ZDE.