Kupříkladu kampaň Okradená Praha. Nejdříve se tvářila jako konkurenční boj dvou reklamních firem. Společnost BigBoard Praha kritizovala na velkoplošných tabulích podél silnic a v celostránkových inzerátech v novinách smlouvu mezi městem a společností JCDecaux na provozování reklamních ploch v centru města.
Útok na smlouvu s městem byl pouhým zastíracím manévrem. Skutečným cílem je současné vedení Prahy z TOP 09 v čele s primátorem Tomášem Hudečkem. Jeho silná pozice a přímočarý tah na odstranění "reklamního znečištění" z veřejného prostoru vadí především podnikatelům napojeným na bývalé vedení města, a to jak exprimátora Béma, tak i jeho nástupce exprimátora Svobodu. Tyto zákulisní hráče a "podnikatele" Tomáš Hudeček před rokem vyprovodil z pražské radnice.
A právě v současném předvolebním boji proti Hudečkovi je pro Svobodu dobrým partnerem jeden ze spolumajitelů firmy BigBoard Jan Veverka. Stejně tak se v zákulisí angažují i lidé od Romana Janouška, jehož kamarádi jsou jak exprimátor Bém, tak i Richard Fuxa další ze spolumajitelů BigBoardu. Z toho jednoznačně vyplývá, proč se společnost BigBoard tak angažuje v předvolebním čase. Nejprve kampaň Okradená Praha, teď zaslepení billboardů Tomáše Hudečka a TOP 09.
Tato pomoc však určitě nebude zadarmo – nabízí se možnost změny současně schválených stavebních předpisů a tím návrat billboardů do města nebo možná podpora při ovládnutí Pražských služeb (o tom jak, proč a s kým zase příště).
V každém případě je projekt Okradená Praha a současné zaslepení billboardů Tomáše Hudečka jasným důkazem, že lidem pražského podnikatelského polosvěta se stýská po starých časech a snaží se nejrůznějšími způsoby vyřadit ze hry politiky TOP 09, kteří jim nejdou na ruku.
Jak se celá kauza bude vyvíjet budu sledovat zde i u sebe na webových stránkách www.radek-klima.cz.