Strana Práv Občanů ZEMANOVCI

  • SPOZ
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,55. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16.10.2013 12:01:16

Ministr dopravy uctil památku prvního českého aviatika

Ministr dopravy uctil památku prvního českého aviatika

Při své včerejší celodenní návštěvě Pardubického kraje uctil ministr dopravy Zdeněk Žák také památkou dvou výrazných osobností Pardubického kraje.

Na Městských hřbitovech se poklonil průkopníkovi české aviatiky Janu Kašparovi a staviteli železnic Janu Pernerovi. Byl prvním ministrem v historii České republiky, který tak učinil.

Rodinnou hrobku, která byla ještě donedávna ve velmi špatném stavu, letos na jaře opravil občanské sdružení Společnost Jana Kašpara, a to za výrazné pomoci Pardubického kraje a Městského obvodu Pardubice V. A protože Jan Kašpar je nejen pardubickým rodákem, ale i osobností celostátního významu, stalo se uctění památky tohoto aviatika součástí ministrova programu. „Tvrdím, že milníky byly vždy důležité a potřebujeme je, abychom se neztratili na naší cestě životem. Jsem rád, že vrací doba, kdy budeme více přemýšlet nad těmi našimi, národními milníky. Děkuji za pozvání a za příležitost uvědomit si jeden důležitý milník v dějinách českého národa,“ řekl u hrobu Jana Kašpara ministr zemědělství Zdeněk Žák. Jeho slova přivítal předseda Společnosti Jana Kašpara, historik Jiří Kotyk: „Bylo mi ctí pana ministra ke zrekonstruované hrobce doprovodit a jsem rád, že konečně někdo z vrcholných politiků alespoň symbolicky ocenil úlohu, kterou v české historii inženýr Jan Kašpar sehrál. Jiří Kotyk ministru Žákovi předal děkovný list a zároveň žádost o záštitu nad projektem Den dopravy 2014 – Pardubice.

Ve vazbě na jméno Jana Kašpara se hovořilo také o rozvoji pardubického letiště. To mimo jiné plánuje výstavbu nového terminálu, které ponese jméno tohoto českého aviatika. Terminál je klíčový pro další rozvoj letiště. „Dlouhodobě tvrdíme, že letecká doprava v naší zemi nemůže stát a padat jenom na jednom letišti, kterým je Praha. Tak jako řeka potřebuje potůčky, které ji živí, tak stejně tak velká letiště potřebují ta menší, lokální,“ uvedl Zdeněk Žák. „Podpora z naší strany je možná z naší strany několikerým způsobem. Paradoxně to tady není o nějakých velkých investicích, které vždycky musí udělat vlastník – byť i tam můžeme pomoci připravit projekty, které umožní zajistit financování.“ Ministr také připomněl, že pro ministerstvo dopravy je nejtěžší rolí zachránit hlavní, pražské letiště. Bez jeho fungování se nebude dařit ani letištím regionálním.  „Pro budoucnost pardubického letiště je otázka nového terminálu naprosto klíčová. Zaznamenali jsme velký zájem leteckých společností. Není to jen o chartrech, letiště má svůj život především z denní linek. Jsme samozřejmě rádi, že ministerstvo podporuje výstavbu nového terminálu a rozvoj letiště,“ uvedl Zbyněk Kusý, člen Dozorčí rady společnosti East Bohemian Airport a.s., která civilní část letiště provozuje. 

Pardubický městský hřbitov ovšem není jen místem posledního odpočinku průkopníka českého letectví Jana Kašpara. Ministr Žák se proto od hrobky vypravil ještě ke hrobu dalšího muže významného pro dopravu. Květiny s trikolórou položil také k náhrobku projektanta a stavitele železnic Jana Pernera, po němž je pojmenována např. i dopravní fakulta Univerzity Pardubice. Ovšem samotný hrob této osobnosti by si renovaci zasloužil… „Za dva roky si připomeneme 200. výročí Jana Pernera. Pojďme této osobnosti věnovat stejnou pozornost, jakou má Jana Kašpar. Zaslouží si ji,“  vyzval přítomné náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Jaromír Dušek, na jehož pozvání – a na pozvání krajského koordinátora dopravy Zdeňka Štengla – ministr do Pardubického kraje přijel. 

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama