V prošlých dnech byl ministr dopravy Pavel Dobeš ostře atakován za registr vozidel. Nikoho však již nezajímá řada „zlodějin“ v řádu miliard korun, které na svém ministerstvu kryje. Hovořím o miliardách tunelovaných z Českých drah, SŽDC, ale i ŘSD. Ticho po pěšině je rovněž v kauze D47, kde společnost EUROVIA a bývalí manažeři ŘSD čelí trestním oznámením z mé strany, ale i ze strany členů ŘSD.
Změna
politické příslušnosti ministra jasně ukázala i změnu v přístupu řešení
korupce. V případě vyšetřování D47 bych čekal hlasité prohlášení „je třeba
viníky potrestat“ namísto tiché deklarace „musí se to opravit“ a již zmiňované ticho
po pěšině či dokonce snad i bojkot vyšetřování po setkání s vedením EUROVIA.
Útěchou mi snad může, kromě trestních oznámeni z ŘSD, která mohou být
kdykoliv stažena, vyšetřování policie mých trestních oznámení a to jak na
vedení EUROVIA i ŘSD.
Dalším sporem s ministrem Dobešem byly podivné transakce na SŽDC a Českých
drahách, rovněž za miliardy korun, a to ještě v dobách jeho působení ve
výkonné radě VV. Již tehdy jsem požadoval odvolání pana Žaludy z postu
generálního ředitele a zejména pak náměstka Hampla z dozorčích rad ŠZDC a Českých
drah. Dlouhodobě jsem ho upozorňoval na připravované "zlodějiny" na
konkrétních investičních akcích a konfrontoval ho písemnou formou. Jakmile tyto
transakce budou „odsoutěženy“ budu požadovat trestně právní zodpovědnost od
všech zúčastněných včetně ministra Dobeše.