ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,27. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

20.07.2015 21:47:00

K bezpečnostním hrozbám pro Českou republiku

K bezpečnostním hrozbám pro Českou republiku

Nestabilita a regionální konflikty v euroatlantickém prostoru a jeho okolí, nové rizikové faktory spojené s nestabilními regiony v Evropě, Asii a Africe...

Nevyřešené konflikty, porušování mezinárodních dohod, boje v blízkosti hranic Evropské unie, ale také rozsáhlá migrace z nestabilních států a šíření islámského fundamentalismu.

Toto jsou faktory, se všemi svými negativními důsledky, které mohou mít přímý i nepřímý vliv na bezpečnost České republiky. Stejně tak, jako dlouhotrvající ukrajinská krize přerostla v občanskou válku, nebo prohlášení Islámského státu na území Sýrie a Iráku. Rovněž narůstající problémy spojené s chudobou, dlouhodobým sociálním vyloučením a nedostatkem základních potřeb a služeb stále většího počtu lidí, mohou výrazně zvýšit pravděpodobnost působení radikálních, nacionálních a neofašistických hnutí, nárůst pravicového extremismu a kriminality.

Na základě bezpečnostního prostředí, na které má zejména vliv současná mezinárodní situace, lze identifikovat tyto specifické hrozby pro bezpečnost České republiky: terorismus jako metodu násilného prosazování politických cílů, kybernetické útoky, nestabilitu a regionální konflikty v euroatlantickém prostoru a jeho okolí, negativní aspekty mezinárodní migrace a nebezpečí sílících projevů xenofobie, rasové nesnášenlivosti a projevy neofašismu, organizovaný zločin, korupci a ohrožení funkčnosti kritické infrastruktury.

KSČM považuje za nutné více se zaměřit na prosazování zlepšení vymahatelnosti práva v této oblasti, zejména zvýšením kvality práce všech orgánů činných v trestním i občanském řízení. Přísné dodržování ústavního principu rovnosti občanů před zákonem, jak v otázkách obhajoby, tak v otázce trestní odpovědnosti a postihu. Stabilizaci personálního i strukturálního složení všech složek bezpečnostního systému, zejména Policie ČR a zpravodajských služeb jako součásti zkvalitnění jejich práce, zvláště v boji proti organizovanému zločinu ve všech jeho formách, závažné trestné činnosti, násilné a hospodářské kriminalitě i korupci, zejména ve státních orgánech. Účinnější koordinaci činnosti dotčených resortů (vnitra, zdravotnictví, školství apod.) v prevenci boje s kriminalitou mládeže. Posílení pravomocí Parlamentu ČR v otázkách kontroly všech složek bezpečnostního systému ČR. Zejména zpravodajských služeb, a použití operativně technických, pátracích a zpravodajských prostředků, jejich využívání a zaměření v souladu s Ústavou ČR a z ní odvozených zákonů. Zintenzivnění součinnosti bezpečnostních orgánů ČR s Interpolem, Eurojustem a dalšími mezinárodními organizacemi i mimo rámec EU v boji proti kriminální trestné činnosti. V oblasti Integrovaného záchranného systému dlouhodobě navrhujeme uvést do realizační podoby některé náměty pro legislativně právní oblast při posouzení základních funkcí Integrovaného záchranného systému.

Zdeněk Maršíček, stínový ministr vnitra za KSČM.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama