Není pochyb o tom, že současný stav dokážou někteří velmi dobře využít pro dosažení svých cílů. Obzvlášť dobře se v nelehkých časech orientují progresivisté, kteří by nejraději vše převrátili naruby.
Ne náhodou je jedním z jejich hlavních cílů školství. Možnost ovlivňovat děti a mladou generaci v naší historii využili a zneužili všichni totalitáři. Očividně už nejsou jen součástí různých ziskových neziskovek, ale operují přímo na Ministerstvu školství.
Jinak si opravdu nedovedu vysvětlit pokyn z resortu ministra Plagy, aby školy namísto známek více využívaly slovní hodnocení.
Známky nejsou žádný relikt minulosti. Žádná zpátečnická záležitost spojená s komunistickou minulostí. Známky mají své opodstatnění a slovní hodnocení je nikdy nemůže nahradit. Motivují a jsou jasným a srozumitelným ukazatelem výkonnosti. Nedají se totiž "okecat". Jako tomu je u slovního hodnocení.
Jistě, někdy jsou nespravedlivé...
Mohou “znepříjemnit” život dítěti i rodičům. Ale i to je součást přípravy na budoucí život a práci. Naučit se překážky zdolávat, ne obcházet.
Nerušme známky. Více chytrých žáků nám to nepřinese a úroveň školství to rozhodně nezvýší...