„Současná situace je pro cestovní ruch více než nepříznivá. Věřím, že letní měsíce přinesou určitá uvolnění, ale i nová pravidla. Pomoci by tomu mohly i technické inovace jako například, IATA travel pass, pokud by jej uznala většina států,“ uvedl Jan Herget ředitel agentury CzechTourism a dodal: „Cestovní ruch v Česku bude letos ale především o domácích turistech. Ti by mohli stejně jako tomu bylo vloni v létě nastartovat sezónu a pomoci podnikatelům v cestovním ruchu přežít. Stěžejní platformou agentury CzechTourism na podporu domácího cestovního ruchu zůstává portál Kudy z nudy, ke kterému se podle vývoje epidemiologické situace přidá i marketingová kampaň Světové Česko. Současně budeme spouštět i kampaně na sousedních trzích včetně Nizozemí a Maďarska, abychom přilákali zahraniční turisty hned, jak to situace umožní,“ doplnil.
Podle hejtmana je v tuto chvíli nastavena velmi dobrá spolupráce mezi agenturou CzechTourism a Destinační společností Východní Čechy. „CzechTourism centrálně domlouvá reklamní prostor a jednotlivé kraje si určují témata, která je v daný moment vhodné komunikovat. Vzhledem k tomu, že letošní rok nelze očekávat masivní příliv zahraničních turistů, soustředíme se především představování méně známých destinací tuzemským cestovatelům. Velmi dobrá spolupráce je nastavena s Českou televizí, kde jsme v minulém roce prezentovali například tvrz Bouda či Kladruby nad Labem. V letošním roce bude vysílán pořad s Evou Samkovou a Tomášem Krausem a budeme se podílet na přípravě dalších se zaměřením například na agroturistiku, lázeňství či tradice a řemesla,“ sdělil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Ten se s Janem Hergetem domluvil také na jednání s vedením Letiště Praha a možné propagaci kraje v prostorách letiště. „Jednou z variant by bylo například lákat na památky UNESCO v Litomyšli a Kladrubech nad Labem,“ doplnil hejtman.