Je to inspirace pro nás. V současné tíživé ekonomické situaci se projevuje varianta 14 krajů jako varianta podstatně dražší než bývalých osmi krajů. Pokud učiníme obdobné opatření jako na Slovensku a spojíme volby krajské a komunální, ušetří se peníze. Přitom nejde o žádný razantní zásah do veřejné správy, i když ta by si jej zasloužila. Demokracie nemůže bez voleb fungovat. To však neznamená, že jich musí být tolik jako u nás.
Slovenský příklad navíc vypovídá o špatnosti rozhodnutí našeho Ústavního soudu, který zrušil v roce 2009 ústavní zákon o zkrácení volebního období Poslanecké sněmovny. Přitom se tento způsob využíval opakovaně nejen u nás a na Slovensku, ale i jinde. Zkrácení volebního období zákonem například bylo přijato při posledních volbách 2019 řešících pobrexitovou krizi ve Velké Británii. Ve Francii si naopak drobně prodloužili své volební období poslanci Národního shromáždění v roce 2002 z důvodu úpravy volebního období prezidenta.