Jejím úkolem je realizace tzv. centrálních nákupů, tedy kumulace potřeb jednotlivých příspěvkových organizací a pořízení příslušného zboží nebo služeb v jednom výběrovém řízení.
Po třech letech fungování společnosti CEJIZA je možné konstatovat, že princip centrálních nákupů se v Jihomoravském kraji osvědčil. Uskutečněnými výběrovými řízeními bylo dosaženo celkové úspory okolo 140 milionů Kč. Nejvýznamnější tendry se uskutečnily např. v oblasti nákupu elektrické energie a zemního plynu, mobilních i pevných telekomunikačních služeb či různého zdravotnického materiálu pro krajské nemocnice (nízkomolekulární hepariny apod.). Namátkou lze uvést, že v případě mobilních telekomunikačních služeb se ve srovnání s obdobím, kdy si tyto záležitosti zajišťovaly jednotlivé příspěvkové organizace samostatně, podařilo snížit náklady o celých 50 %.
Úspěch centrálních nákupů je jedním z faktů, které dokazují zodpovědný přístup ČSSD k hospodaření kraje, které se i přes probíhající ekonomickou krizi a všemožného házení klacků pod nohy ze strany pravicových vlád (Topolánkovy i Nečasovy) podařilo udržet na velmi dobré úrovni.
Fakta o ekonomických ukazatelích Jihomoravského kraje ve volebním období 2008 – 2012 a další zajímavé informace k tomuto tématu najdete na webových stránkách www.umimehospodarit.cz.