ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,27. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

14.11.2012 19:06:00

K rozhodnutí NSS a ke změně organizační struktury policie

K rozhodnutí NSS a ke změně organizační struktury policie

KSČM považuje rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, které označilo jako neoprávněné současné přemrštěné nařizování neplacených přesčasů policistům, za potvrzení svého stanoviska.

KSČM opakovaně vyjadřuje názor, že počet policistů je v důsledku vládní „škrtací mánie“ výrazně podhodnocen. KSČM také od přijetí účinnosti zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů (č. 361/2003 Sb.) opakovaně poukazovala na jeho zneužívání ze strany některých nadřízených. Jde právě o možnost (platnou od 1. ledna 2007) nařizovat policistům a hasičům práci přesčas zdarma, až do 150 hodin ročně, v případě důležitého zájmu služby.

Jako důležitý zájem služby však nelze v žádném případě vykládat řešení uměle vytvořeného nedostatku policistů v přímé službě, který se nyní běžně nahrazuje stálým zvyšováním nároků na stávající policisty. KSČM se tuto situaci, ať interpelacemi na ministra vnitra, poslaneckou novelou příslušného zákona nebo připojením se k ústavní stížnosti, opakovaně pokoušela řešit. Mnozí policisté, ale také hasiči, prokázali, že v případě důležitého zájmu služby jsou schopni plnit své úkoly obětavě a příkladně. Nelze však souhlasit se zneužíváním této jejich obětavosti ze strany vlády, ministerstva a vedení. Jejich nadměrné přetěžování se nakonec musí negativně projevit i na kvalitě jejich práce.

Ministr vnitra a policejní prezident představili také „novou“ organizační strukturu policie. Podle zveřejněných informací je však zřejmé, že jde o pouhý přesun počtu policistů na jednotlivých stupních organizační struktury, který není veřejnosti asi ani příliš srozumitelný.

KSČM není proti reorganizaci policejního prezidia. Od skutečné reorganizace však očekává, že nepůjde o pouhé žonglování s čísly (počty přesouvaných policistů). Základem reorganizace by měla být analýza současného stavu, z níž bude možné vyvodit, které činnosti policie vyžadují personální či finanční posílení nejnutněji, jaké legislativní změny by přispěly k vyšší efektivnosti její práce a co se doporučuje v dlouhodobějším výhledu. Není také zřejmé, na jaké pozice budou zařazení policisté z policejního prezidia, kterým bude zrušeno místo. Lze předpokládat, že někteří z nich odejdou ze služebního poměru a bude jim vyplaceno odstupné a výsluha, což bude mít také vliv na rozpočet policie.

V daném kontextu se celá takzvaně nová organizační struktura jeví pouze jako nepovedená reakce na rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.

Zdeněk MARŠÍČEK, stínový ministr vnitra KSČM pro rezort vnitra

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama